Текстові задачі мають сюжетну основу, завдяки якій дитина бачить, як ті чи інші знання можна використати для знаходження відповіді на цілком життєві питання.
Задача не містить прямої вказівки, яку дію треба з ними виконати. Учень читає її умови та сам має зрозуміти, що потрібно зробити з числами, щоб дізнатися відповідь на питання, яке подається в кінці задачі. Дій може бути кілька, тож для виконання завдання необхідно не лише вміти подумки множити або ділити цілі числа, а й використовувати аналітичне мислення й логіку. Наприклад, потрібно дізнатися загальну кількість кімнат у будинку, якщо відомо, що однокімнатних квартир – 24, а двокімнатних — 33. В однокімнатній квартирі, як зрозуміло з назви, по одній кімнаті, тож їхня кількість використовується як доданок. У двокімнатних квартирах усього 66 кімнат (кількість квартир помножити на кількість кімнат у кожній), тож загальна їхня кількість — 90.
Ця вправа не лише цікава завдяки текстовій основі. Її важливість полягає в тому, що дитина в процесі її виконання працюватиме з досить великими числами.