Сучасна українська школа все ще перебуває у шорах старомодної системи оцінювання знань. Ця система не заохочує дітей до навчання, а лише відволікає від самого процесу здобуття нових знань. Учневі важливіше отримати гарний бал, а не навчитись чи пізнати нове. Окрім того, загроза отримати погану оцінку є постійним джерелом стресу та негативних емоцій, тож дитина поступово починає сприймати процес навчання як щось неприємне.

Найліпша альтернатива щоденнику

Тож від невдалої системи оцінювання варто відмовились. Але навчання — це постійний процес розвитку. Щоб цей процес був помітним, ефективним й давав справжні результати, потрібно мати змогу аналізувати власні успіхи. Дітям потрібна сучасна та дієва альтернатива застарілій та багато в чому не ефективній системі шкільної освіти. Альтернатива, яка не зазіхає на існуючу налагоджену та нормовану законом систему, а лише створює здорову конкуренцію.

система оцінки навчання

 

Чому важлива аналітика успіхів у навчанні

Процес здобуття нових знань є довготривалим, розтягнутим у часі. Крім того, кожний етап навчання, кожний новий предмет або новий рівень у вивченні вже відомої дисципліни зазвичай розглядається як щось окреме. Тому дуже важливо мати змогу подивитись на успіхи учня наче збоку, від самого початку до певного моменту. Це важливо, передусім, саме для учня. Дитина має знати свої сильні та слабкі сторони, має розуміти, які дисципліни їй даються легше, а над якими потрібно працювати з більшим зусиллям.

аналітика успіхів у навчанні

Окрім того, аналітика успішності дуже корисна батькам. Саме завдяки їй мами й татусі мають змогу робити висновки щодо сумлінності дитини та її зацікавленості у навчанні. Але важливо не провокувати таким чином виникнення жорсткого контролю зі сторони батьків. Навпаки, слід розглядати аналітику навчання тільки з точки зору заохочення учнів. Будь-які успіхи є приводом для гордості, тоді як невдачі не є провиною дитини, а лише приводом для того, аби приділити тій чи іншій задачі більше уваги.

Як це працює

Аналітика успішності — це більше, ніж сухі цифри та дати. Тому форма, в якій надається ця інформація, повинна мати вигляд ігровий та містити водночас і відомості стосовно попередніх успіхів та невдач, і разом з цим свідоцтва маленьких перемог дитини. Сторінка аналітики — це справжня історія, і варто зробити все, аби це була історія успіху. Завдяки грамотно створеній та оформленій аналітиці учень може не тільки слідкувати за власними успіхами, а й мати особливу мотивацію — нагороди й гарні відгуки про його успішність. Для дитини дуже важливо відчувати, що її успіхи комусь потрібні.

Окрім того, що дитина мусить мати можливість подивитись на свої нагороди (які хоч і представлені візуально, але символічно мають для дитини не менше значення, ніж справжні медалі), а й ліпше зрозуміти власні вподобання. Комусь легше даються читання та українська мова, а кому — математика. Це є абсолютно нормальне явище, яке треба не переборювати, а розуміти. І, бачачи, наскільки легко дається, скажімо, література, та як його успіхи відображаються на його власній сторінці аналітики, наш учень буде більш мотивований до того, щоб розвивати свої природні здібності.

формування аналітики - learning.ua

Також форма аналітики, яка має вигляд сторінки з нагородами та відомостями про всі попередні досягнення, посилює бажання навчатися, адже на ній будуть відображатися персональні відомості дитини про її навчання. Це нагадує кабінет, тобто власну маленьку кімнату, предмети якої мають свою історію. В таку кімнату приємно зазирнути, згадати свої маленькі перемоги, щоб з новими силами поспішити за новими. Це стимулює прогрес у навчанні, причому виключно ненасильницьким чином — бо дитина сама хоче розвиватись, здобувати нові нагороди. Таким чином процес навчання залишається цікавим та важливим для дитини, яка відчуває свою здатність до самоствердження.