Вміння орієнтуватися у навколишньому світі є багатоскладовим, адже означає вміння групувати предмети та явища за різними ознаками, користуючись різними критеріями. І одне з умінь, що стосується орієнтації у світі, дає змогу розуміти, яке живе створіння живе в тому чи іншому середовищі. У ході виконання цієї вправи учень тренує це вміння. На екрані зображено живу істоту, під якою намальовано кілька можливих місць, де вона може жити. Скажімо, зображено собаку, а під нею : акваріум, будку та пташину клітку. Користуючись своїм досвідом та знаннями про цю тварину, дитина має вибрати той з варіантів, який відповідає дійсності. Коли дитина робить вірний вибір, то переходить до наступного етапу вправи відразу. А коли помиляється, то спершу бачить на моніторі вірну відповідь. На наступному етапі механіка завдання та ж, але змінюється як тваринка, так і варіанти її житла. Всі малюнки мають стиль, подібний до ілюстрації дитячої книги, яскраві кольори та багату деталізацію. Завдяки цьому завданню дитина вчиться краще розуміти обʼєкти живої природи, співзіставляти умови їхнього життя з їх виглядом.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.
Учень/учениця: розбиває групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.