Опис завдання
Чотири пори року змінюють одна одну, наче казкові герої, які по черзі виходять на сцену. Узимку все вкривається снігом, навесні прокидається природа, влітку світить тепле сонечко, а восени дерева одягаються в яскраві жовто-червоні шати. У цій онлайн-вправі дитина вчиться розуміти, у якому порядку приходять сезони, та закріплює уявлення про рік як про замкнене коло.
Завдання побудоване так, щоб дошкільнятам було цікаво й зрозуміло. На екрані з’являються назви сезонів із яскравими підказками-ілюстраціями: сніжинка біля зими, зелені паростки біля весни, сонечко біля літа, жовте листя біля осені. Дитині пропонується обрати, яка пора року буде перед або після вказаної. Так малюк тренує вміння мислити послідовно й уважно придивлятися до змін у природі.
Під час виконання вправи дитина:
- запам’ятовує назви чотирьох сезонів і їхній правильний порядок;
- розвиває логічне мислення, встановлюючи «що було раніше, а що буде потім»;
- вчиться орієнтуватися в часі на рівні року, помічаючи повторюваність сезонів;
- розширює словниковий запас, пов’язуючи пори року з характерними ознаками природи;
- тренує увагу й зосередженість, виконуючи послідовні завдання.
Вправа підійде і для занять удома з батьками, і для роботи в дитячому садочку або підготовчій групі. Дорослі можуть обговорювати з дитиною її вибір: згадувати, що ми робимо взимку, які квіти з’являються навесні, чим особливе літо та які зміни відбуваються восени. Так навчання перетворюється на живу розмову про реальний світ, а не просто на натискання кнопок.
Короткі повторювані завдання допомагають дошкільнятам краще запам’ятати порядок сезонів і не плутати їх між собою. Дитина поступово усвідомлює, що після зими завжди приходить весна, за нею – літо, потім осінь, а далі все починається спочатку. Такий підхід формує перші уявлення про час, рік і природні зміни, закладаючи основу для подальшого вивчення математики та навколишнього світу.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця: знає назви днів тижня та їх послідовність; знає, що доба, тиждень, година – одиниці вимірювання часу; визначає час за годинником з точністю до годин, записує його результати; використовує у записах скорочене позначення одиниць вимірювання часу (год); використовує знання про вивчені величини при розв'язуванні практично - зорієнтованих задач.