Послідовність може мати не тільки певні критерії для вибору наступного елементу. Також послідовність може мати свою власну логіку будови. Це значить, що її елементи можуть змінюватись у ході розвитку послідовності за певним циклом то зростаючи, то знову спадаючи. Дитина бачить перед собою на екрані послідовність певних фігур. Ця послідовність має певну логіку - що за чим йде. Дитина має скопіювати послідовність, яка зображена у верхньому ряді. Незалежно від того, чи правильно все зробить учень, скопіювавши послідовність верхнього ряду на нижньому, дитина потрапляє на наступний етап, де аналогічну дію треба буде виконати вже з іншою послідовністю. Таким чином тренуються увага дитини та її вміння повторювати послідовність.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: розбиває групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу: за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) та ін.; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.