Діаграми можуть бути досить різними за способом подання інформації, стилем зображення і метою. Але однією з найбільш оригінальних та корисних є діаграми Венна. Такі діаграми мають вигляд кіл, які накладають чи не накладаються одне на одного. В одному колі знаходяться всі обʼєкти, що мають певну одну ознаку, наприклад, всі червоні обʼєкти, причому незалежно від форми та розміру. У другому колі натомість знаходяться всі обʼєкти, що мають форму ромба і при цьому будь-якого кольору. Якщо є такі обʼєкти, котрі водночас є ромбами і мають червоний колір, то вони підходять під критерії обидвох груп, тому кола частково накладаються, і в тій зоні, яка належить їм обом, знаходяться такі фігури. На екрані перед учнем є діаграма. Поряд з нею є персона, що тримає кілька предметів. Завдання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб перемістити ці предмети у правильні ділянки діаграми згідно з тими критеріями, котрим вони відповідають. Коли учень це робить, то проходить на наступний етап, де діаграма буде іншою. Робота з ними покращує логічні та аналітичні здібності, вміння визначати характеристики предметів, швидко сприймати їх головні критерії відбору. Дана вправа також корисна і для вміння учня концентруватись на конкретних предметах та їхніх ознаках.