Коли йде мова про виміри довжини або висоти з використанням одиниць виміру, то з цим, зазвичай, проблем не виникає завдяки існуванню універсальних одиниць – сантиметрів, метрів тощо. Але при спробі виміряти обʼєм або місткість виникає проблема, яка полягає у тому, що навіть при наявності універсальної одиниці (літри, мілілітри тощо) різні ємності мають різний вміст, який важко вгадати «на око». Саме тому, вимірюючи місткість, учню допоможуть його знання з математики. На екрані перед дитиною є кілька ємностей. Сумарний обʼєм відомий, отже залишається знайти місткість кожної ємності, враховуючи, що всі вони є однаковими. Це не складно: наприклад, якщо зображено три однакових чашки і відомо, що загальна їхня місткість складає три літри, то в одній чашці буде один літр. Таким чином, щоб виміряти місткість, учень вперше виконує математичну дію ділення, хоча й у спрощеній формі. Під малюнком міститься кілька варіантів відповіді на питання про те, скільки обʼєму вміщається у одну ємність. Дитина має обрати той, який є, на її думку, правильним. Коли учень це робить, то проходить далі, на наступний етап вправи. У випадку помилкової відповіді виконання завдання продовжиться.
Учень/учениця: розуміє, що посудини мають місткість; знає, що одиницею вимірювання місткості є літр, а скорочене позначення — (л); порівнює посудини за місткістю; вимірює місткість посудини, використовуючи літрову мірку; записує результати вимірювання місткості.
Учень/учениця: порівнює іменовані числа (з одиницями довжини, маси, місткості, вартості, часу); додає і віднімає іменовані числа (з одиницями довжини, маси, місткості, вартості, часу), подані в однакових одиницях вимірювання.