Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Стандарти
Ознаки об’єктів навколишнього світу
Спільні та відмінні ознаки. Об’єднання об’єктів навколишнього світу у групу за спільною ознакою. Розбиття групи об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою. Співставлення об’єктів навколишнього світу за розміром, довжиною, масою тощо.
-
Різні форми
-
Сортування за формою або кольором
-
Зайвий предмет
-
Сортування за призначенням
-
Діаграми Венна
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
-
Різні форми
-
Сортування за формою або кольором
-
Зайвий предмет
-
Сортування за призначенням
-
Діаграми Венна
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.
-
Доповнюємо фігурою
-
Різні форми
-
Сортування за формою або кольором
-
Зайвий предмет
-
Сортування за призначенням
-
Діаграми Венна
Учень/учениця: вміє розподіляти групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.
-
Різні форми
-
Сортування за формою або кольором
-
Зайвий предмет
-
Сортування за призначенням
-
Діаграми Венна
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) тощо; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.
-
Послідовності за кольором
-
Послідовності за розміром
-
Послідовності за формою
-
Послідовності за змістом
-
Послідовності чисел
-
Наступний елемент послідовності
-
Пропущений член послідовності
-
Зростання і спад послідовності
-
Заповнення останньої частини послідовності
-
Порівняння висоти
-
Порівняння довжини
-
Розташування за висотою
-
Порівняння ваги
-
Маса
-
Робота з термометром
Просторові відношення. Геометричні фігури
Розміщення об’єктів на площині та в просторі. Напрямки руху об’єктів. Просторові фігури.
Учень/учениця: розпізнає розміщення об’єктів у просторі (класній кімнаті, на подвір’ї тощо), на площині (на аркуші паперу, на стільниці парти, робочому столі тощо); розміщує об’єкти у просторі і на площині: вгорі, внизу, по центру; ліворуч, праворуч, між; під, над, на; попереду, позаду, поруч; встановлює відношення порядку розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо).
Учень/учениця: переміщує об’єкти в заданих напрямках: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору; вживає у мовленні відповідні терміни.
Учень/учениця: розрізняє геометричні фігури – куб, кулю, піраміду, конус, циліндр.
-
Зайва фігура за формою
-
Об'ємні фігури
-
Назви об'ємних фігур
-
Зайва фігура за формою
-
Зайва фігура за кольором
-
Об'ємні фігури в житті
Учень/учениця: розрізняє геометричні фігури: пряму, криву, відрізок, промінь, кут, ламану, многокутники; впізнає в оточуючих предметах відомі геометричні фігури; зображує точку, відрізок, пряму, криву, ламану; моделює лінії (прямі, криві та ламані) з підручного матеріалу (шнурків, олівців, паличок, тощо).
Числа. Дії з числами
Лічба. Натуральні числа 1–10. Цифра «0». Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10. Табличне додавання й віднімання в межах 10. Відношення різницевого порівняння. Нумерація чисел у концентрі 100. Усна та письмова нумерація у межах 100. Додавання й віднімання чисел на основі нумерації у межах 100. Додавання й віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд. Знаходження невідомого компонента арифметичних дій.
Учень/учениця: знає назви чисел у межах 10; визначає кількість елементів у групі; співвідносить її з відповідним числом; впізнає цифри, якими позначаються відповідні числа; називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10; лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично); відповідає на запитання: «Скільки елементів в групі?» і «Котрим за порядком є певний елемент групи у заданому напрямку лічби?» у процесі виконання практичних вправ; визначає порядкові відношення – розташування об’єктів, чисел відносно вказаного («стоїть перед», «стоїть після», «стоїть між»; «попереду», «позаду»); порівнює групи об’єктів за кількістю у них елементів способом утворення пар.
-
Знаходимо елемент за його порядком до 10
-
Що стоїть перед даним числом?
-
Що стоїть після даного числа?
-
Відновлюємо правильний порядок цифр до 10
-
Збільшення числа на 1
-
Порівняння кількості
Учень/учениця: визначає кількість елементів у групі після об’єднання груп об’єктів за спільною ознакою; вилучення із групи об’єктів частини елементів, що характеризуються певною ознакою.
-
Зрівнюємо 2 групи предметів у кількості
-
Збільшення числа на 1
-
Скільки предметів?
-
Скільки стане предметів після вилучення?
Учень/учениця: утворює число прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням одиниці від наступного до нього числа; позначає число відповідною цифрою.
-
Збільшення числа на 1
-
Скільки предметів?
-
Скільки стане предметів після вилучення?
-
Скільки елементів у групі?
-
Ставимо число на його місце
-
Яке число приховано?
Учень/учениця: вміє лічити від 1 до 10 в прямому та зворотному порядку; відтворює послідовність числа у заданих межах у прямому і зворотному порядку; називає попереднє і наступне число до даного; встановлює відповідність між числом та кількістю елементів в групі; встановлює відповідність кількості елементів в групі певному числу.
Учень/учениця: знає склад чисел від 2 до 10.
Учень/учениця: порівнює числа в межах 10; записує результат порівняння за допомогою відповідних знаків.
-
Вивчаємо знаки нерівності
-
Гра "Рибки в акваріумах"
-
Порівнюємо предмети за кількістю
-
Рахуємо, позначаємо, порівнюємо
-
Переміщуємо числа і складаємо нерівність
-
Порівняння кількості
-
Порівняння з лічбою
-
Знаходження помилки
-
Повторювання нерівності
Учень/учениця: розуміє конкретний зміст дій додавання та віднімання; обирає малюнок, схему, які ілюструють арифметичні дії додавання і віднімання; знає знаки дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; знає назви компонентів і результату дій додавання та віднімання; розуміє число нуль як результат віднімання рівних чисел; використовує під час обчислень властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних чисел.
-
Який з прикладів зображено на малюнку?
-
Рахуємо і заповнюємо схему
-
Склад числа
-
Вибираємо суму, яка відповідає кульці
-
Додавання з 1
-
Додавання з 2
-
Додавання з 3
-
Додавання з 4
-
Додавання з 5
-
Додавання з 6
-
Додавання з 7
-
Додавання з 8
-
Додавання з 9
-
Додавання з 10
-
Додавання з 0
-
Додавання з трьома доданками
-
Додавання з картинками до 10
-
Додавання з використанням лінійки до 10
-
Додавання числа частинами до 10
-
Таблиця додавання чисел
-
Додавання за прикладом у межах 10
-
Додавання чисел, які в сумі дають 10
-
Віднімаємо фрукти
-
Віднімання з картинками
-
Доміно
-
Віднімання в межах 10. Віднімання картинок
-
Віршовані задачі на додавання в межах 5
-
Віршовані задачі на віднімання в межах 5
-
Задачі на віднімання або додавання в межах 10
Учень/учениця: виконує арифметичні дії додавання та віднімання чисел на основі знання складу числа, порядку слідування чисел у натуральному ряді, переставного закону додавання, взаємозв’язку дій додавання і віднімання; застосовує прийом додавання і віднімання чисел частинами; володіє обчислювальною навичкою табличного додавання і віднімання чисел у межах 10; передбачає результат додавання і віднімання (до виконання обчислень), розуміючи, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні – менше.
-
Який з прикладів зображено на малюнку?
-
Рахуємо і заповнюємо схему
-
Склад числа
-
Вибираємо суму, яка відповідає кульці
-
Додавання з 1
-
Додавання з 2
-
Додавання з 3
-
Додавання з 4
-
Додавання з 5
-
Додавання з 6
-
Додавання з 7
-
Додавання з 8
-
Додавання з 9
-
Додавання з 10
-
Додавання з 0
-
Додавання з трьома доданками
-
Додавання з картинками до 10
-
Додавання з використанням лінійки до 10
-
Додавання числа частинами до 10
-
Таблиця додавання чисел
-
Додавання за прикладом у межах 5
-
Додавання за прикладом у межах 10
-
Додавання чисел, які в сумі дають 10
-
Віднімаємо фрукти
-
Віднімання з картинками
-
Доміно
-
Віднімання в межах 10. Віднімання картинок
-
Віднімання за прикладом у межах 5
-
Віднімання за прикладом у межах 10
-
Віршовані задачі на додавання в межах 5
-
Віршовані задачі на віднімання в межах 5
-
Задачі на віднімання або додавання в межах 10
Учень/учениця: знаходить число за даним відношенням «більше на...», «менше на...»; знаходить, на скільки одне число більше або менше за інше.
-
Порівняння кількості
-
Порівняння з лічбою
-
Порівняння двох чисел
-
Порівняння трьох і більше чисел
-
Порівняння виразів
Учень/учениця: знає назви розрядних чисел; розуміє десяток як лічильну одиницю; лічить десятками в межах 100; порівнює, додає і віднімає розрядні числа – десятки.
Учень/учениця: утворює числа 11-100 з десятків та одиниць при виконанні практичних вправ (з використанням паличок, намистинок тощо); знає назви чисел 11-100; називає числа від 11 до 100 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного; називає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100; утворює двоцифрове число додаванням числа 1 до попереднього числа, відніманням числа 1 від наступного числа; читає і записує числа від 1 до 100.
-
Скільки елементів у групі?
-
Складаємо числа з цифр до 120
-
Ставимо число на його місце
-
Яке число приховано?
-
Вписуємо пропущені числа в таблицю
-
Числа словами та цифрами
-
Кілька, багато, декілька, пара
-
Вибираємо декілька картинок за номерами
-
Послідовності чисел
-
Сортування чисел до 50
-
Сортування чисел до 120
Учень/учениця: розуміє, що одна і та ж цифра у записі двоцифрового числа набуває різних значень залежно від своєї позиції; визначає кількість десятків і кількість одиниць у двоцифровому числі; записує двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків; розрізняє одноцифрові і двоцифрові числа.
-
Складаємо числа з цифр до 120
-
Десятки та одиниці
-
Вписуємо пропущені числа в таблицю
-
Додавання на основі розрядного складу числа
-
Порозрядне додавання двоцифрових чисел
-
Порозрядне віднімання чисел у межах 100
Учень/учениця: порівнює числа в межах 100.
-
Оцінка кількості планет
-
Оцінка кількості фігур
-
Переміщуємо потрібний знак
-
Гра "Чайник та чашки"
-
Переміщуємо числа і складаємо нерівність
-
Порівняння двох чисел
-
Порівняння трьох і більше чисел
-
Сортування чисел до 50
-
Сортування чисел до 120
Учень/учениця: додає і віднімає числа у межах 100; замінює суму розрядних доданків двоцифровим числом; віднімає від двоцифрового числа його десятки або його одиниці.
-
Кілька, багато, декілька, пара
-
Знаходимо та додаємо числа
-
Cкладаємо пару та знаходимо суму
-
За малюнком і схемою створюємо рівності
-
Рахуємо і заповнюємо схему
-
Продовжуємо послідовність та знаходимо результат
-
Додавання у межах 20 на основі нумерації
-
Додавання круглого числа у межах 100
-
Віднімання за допомогою числової прямої
-
Доміно
-
Віднімання з 1
-
Віднімання з 2
-
Віднімання з 3
-
Віднімання з 4
-
Віднімання з 5
-
Віднімання з 6
-
Віднімання з 7
-
Віднімання з 8
-
Віднімання з 9
-
Віднімання з 10
-
Віднімання з 0
-
Віднімання чисел на основі нумерації в межах 20
-
Віднімання чисел на основі нумерації в межах 50
-
Віднімання чисел на основі нумерації в межах 100
-
Віднімання за прикладом у межах 5
-
Віднімання за прикладом у межах 10
-
Віднімання за прикладом у межах 20
-
Віднімання за прикладом у межах 50
-
Віднімання за прикладом у межах 100
-
Віднімання в стовпчик (двоцифрові числа)
-
Гра "Футбол"
-
Гра "Сови і дерева"
-
Гра "Хатка для пташки"
-
Гра "Тварини збирають плоди"
-
Гра "В космосі"
Учень/учениця: розуміє сутність порозрядного додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд.
-
Кілька, багато, декілька, пара
-
Знаходимо та додаємо числа
-
Cкладаємо пару та знаходимо суму
-
За малюнком і схемою створюємо рівності
-
Рахуємо і заповнюємо схему
-
Додавання на основі розрядного складу числа
-
Додавання за прикладом у межах 50
-
Додавання за прикладом у межах 100
-
Які два числа утворюють число?
-
Додавання в стовпчик (двоцифрові та одноцифрові)
-
Додавання в стовпчик (двоцифрові числа)
-
Додавання чисел, які в сумі дають 20
-
Віднімання з картинками 2
-
Збираємо яблука
-
Віднімання за прикладом у межах 5
-
Віднімання за прикладом у межах 10
-
Віднімання в стовпчик (двоцифрові та одноцифрові)
-
Знаходимо невідомий доданок
-
Знаходимо невідоме зменшуване
-
Знаходимо невідомий від’ємник
Учень/учениця: знаходить невідомі компоненти арифметичних дій додавання і віднімання – доданок, зменшуване, від’ємник.
-
За малюнком і схемою створюємо рівності
-
Рахуємо і заповнюємо схему
-
Додавання з 3
-
Додавання з 10
-
Додавання круглого числа у межах 100
-
Які два числа при різниці утворюють число?
-
Гра "Квочка та курчата"
-
Гра "Бджілки і квіти"
-
Знаходимо невідомий доданок
-
Знаходимо невідоме зменшуване
-
Знаходимо невідомий від’ємник
Математичні вирази. Рівності. Нерівності
Числові рівності і нерівності. Математичні вирази.
Учень/учениця: розрізняє числові рівності та нерівності; читає і записує числові рівності, числові нерівності.
-
Вивчаємо знаки нерівності
-
Гра "Рибки в акваріумах"
-
Знаходження помилки
-
Підставляємо правильний знак
-
Порівняння виразів
-
Повторювання нерівності
-
Порівння годинників
Учень/учениця: записує і читає числові вирази, що містять дію додавання або віднімання; обчислює значення числового виразу, що містить одну-дві дії; порівнює число та числовий вираз; порівнює два числових вирази.
-
Переставний закон додавання
-
Додавання за прикладом у межах 5
-
Додавання за прикладом у межах 10
-
Додавання за прикладом у межах 20
-
Додавання за прикладом у межах 50
-
Додавання за прикладом у межах 100
-
Які два числа утворюють число?
-
Додавання в стовпчик (двоцифрові числа)
-
Додавання однакових чисел
-
Збираємо яблука
-
Віднімання за допомогою числової прямої
-
Віднімання числа частинами
-
Віднімання чисел на основі нумерації в межах 20
-
Віднімання в межах 20. Віднімання картинок
-
Віднімання чисел на основі нумерації в межах 50
-
Віднімання чисел на основі нумерації в межах 100
-
Віднімання від двоцифрового числа круглого числа
-
Віднімання круглих чисел
-
Віднімання за прикладом у межах 10
-
Віднімання за прикладом у межах 20
-
Віднімання за прикладом у межах 50
-
Віднімання за прикладом у межах 100
-
Які два числа при різниці утворюють число?
-
Віднімання чисел, які в різниці дають 5
-
Віднімання чисел, які в різниці дають 10
-
Гра "Хатка поросятка"
-
Гра "Рибалка"
-
Гра "Сови і дерева"
-
Гра "Квочка та курчата"
-
Гра "Хатка для пташки"
-
Гра "Тварини збирають плоди"
-
Гра "В космосі"
-
Чи дорівнюють вирази?
-
Вставляємо пропущені числа
-
Вставляємо пропущений знак
-
Перевірка прикладів
-
Знаходимо невідомий доданок
-
Знаходимо невідоме зменшуване
-
Знаходимо невідомий від’ємник
Величини
Довжина. Маса. Місткість. Вартість. Час. Дії з величинами.
Учень/учениця: порівнює довжини відрізків або смужок паперу «на око», накладанням або за допомогою різних мірок; знає, якими одиницями вимірюється довжина (сантиметр, дециметр, метр), їх скорочене позначення та співвідношення між ними; розуміє, які одиниці вимірювання довжини доцільно використовувати в конкретному випадку; вимірює довжину предметів або відрізків; записує результати вимірювання із використанням різних одиниць (см, дм, м); будує відрізок заданої довжини.
-
Порівняння висоти
-
Порівняння довжини
-
Розташування за висотою
-
Одиниці вимірювання довжини
-
Відрізок потрібної довжини
-
Прилади вимірювання
-
Вертикальні графіки
-
Горизонтальні графіки
Учень/учениця: знає, що маса вимірюється у кілограмах, знає скорочене позначення одиниці вимірювання маси — кілограм (кг); порівнює предмети за масою «на око»; записує результати вимірювання маси (за малюнками).
Учень/учениця: розуміє, що посудини мають місткість; знає, що одиницею вимірювання місткості є літр, а скорочене позначення — (л); порівнює посудини за місткістю; вимірює місткість посудини, використовуючи літрову мірку; записує результати вимірювання місткості.
Учень/учениця: знає, що товари мають вартість, виражену грошовими одиницями; знає, що одиницями вартості товару є гривня, копійка, їх скорочене позначення (грн, к) та співвідношення між ними; виконує найпростіші розрахунки з використанням монет і купюр; використовує знання про вивчені величини при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач; розрізняє поняття «монета» і «копійка».
-
Номінал монет
-
Копійки з гаманця
-
Яка монета не має пари?
-
Порівняння монет
-
Номінал гривень
-
Яка купюра не має пари?
-
Порівняння гривень
-
Лічба гривень
-
Купівля за гривні
-
Задачі на гроші
-
Лічба гривень і копійок
-
Обмін монет
-
Рахуємо вартість товару
Учень/учениця: знає назви днів тижня та їх послідовність; знає, що доба, тиждень, година – одиниці вимірювання часу; визначає час за годинником з точністю до годин, записує його результати; використовує у записах скорочене позначення одиниць вимірювання часу (год); використовує знання про вивчені величини при розв'язуванні практично-зорієнтованих задач.
-
Прилади вимірювання
-
Аналогові годинники
-
Цифрові годинники
-
Частини дня
-
Місяці
-
Дні тижня
-
Пора року
-
Задачі на час
-
Порівння годинників
-
Робота з календарем
Учень/учениця: порівнює іменовані числа (з одиницями довжини, маси, місткості, вартості, часу); додає і віднімає іменовані числа (з одиницями довжини, маси, місткості, вартості, часу), подані в однакових одиницях вимірювання.
-
Місткість. Скільки літрів?
-
Копійки з гаманця
-
Порівняння монет
-
Порівняння гривень
-
Лічба гривень
-
Купівля за гривні
-
Задачі на гроші
-
Лічба гривень і копійок
-
Обмін монет
-
Рахуємо вартість товару
Сюжетні задачі
Поняття «задача». Прості задачі. Розв’язування простих задач. Загальні прийоми розв’язування задачі.
Учень/учениця: знає структурні елементи задачі – умова і запитання; числові дані та шукане; розуміє, що в умові задачі містяться числові дані, а запитання вказує на шукане; визначає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі; робить висновок про те, чи описана ситуація є задачею.
-
Задачі на віднімання або додавання в межах 10
-
Віршовані задачі на віднімання в межах 20
-
Задачі на віднімання або додавання в межах 100
-
Задачі на час
-
Логічні задачі на час
Учень/учениця: розв’язує прості задачі на знаходження суми, різниці двох чисел; збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, різницеве порівняння; знаходження невідомого доданка.
-
Віршовані задачі на додавання в межах 5
-
Віршовані задачі на віднімання в межах 5
-
Задачі на віднімання або додавання в межах 10
-
Віршовані задачі на додавання в межах 20
-
Віршовані задачі на віднімання в межах 20
-
Задачі на віднімання або додавання в межах 100
-
Задачі на час
-
Логічні задачі на час
-
Задачі на гроші
Учень/учениця: читає задачу; виділяє умову і запитання, про кого або про що йдеться в задачі, числові дані й шукане; обґрунтовує вибір арифметичної дії для розв’язування задачі; записує розв’язання задачі дією із зазначенням найменування результату, коротку відповідь; формулює (усно) повну відповідь на запитання задачі.
-
Віршовані задачі на додавання в межах 5
-
Віршовані задачі на віднімання в межах 5
-
Задачі на віднімання або додавання в межах 10
-
Віршовані задачі на додавання в межах 20
-
Віршовані задачі на віднімання в межах 20
-
Задачі на віднімання або додавання в межах 100
-
Задачі на час
-
Логічні задачі на час
-
Задачі на гроші
-
Достовірні, неможливі та випадкові події
-
Істинні/хибні висловлювання
