Коли дитина вже певний час приділяє увагу розвитку диференційного мислення і тренуванню здатності сприймати частини цілого, то ці вміння покращуються, і зʼявляється змога працювати з більш конкретними вимірами. Перший крок у цьому напрямку – робота з такими поняттями як «половина», «третина» і «четвертина». Саме цьому й присвячено дану вправу. На екрані учень бачить перед собою геометричну фігуру, під якою містяться зображення схожих на неї частин. У завданні до кожного етапу вказано конкретно, що саме має знайти учень – чи половину трикутника, чи, скажімо, третину круга. Учень аналізує зображення і знаходить з-поміж елементів, які бачить під фігурою, такий, який відповідає завданню за своїми розмірами. Коли дитина обирає його та виділяє, то переходить на наступний рівень, де матиме змогу закріпити знання, виконавши аналогічну дію, але вже з іншою початковою фігурою та новими варіантами. Тобто, якщо раніше треба було знайти половину чогось, то тепер вже необхідно відшукати четвертину або третину. Важливо, що ця вправа не тільки дає змогу розвивати здатність оцінювати частини цілого, а й є першим кроком до ділення навпіл, на три і чотири рівні частини.
Учень/учениця: вміє ділити коло і прямокутник на дві або чотири рівні частини; описує частини, використовуючи слова "половина", "чверть", "четверта частина"; описує ціле як дві або чотири частини; розуміє, що ціле, розділене на більшу кількість рівних частин, створює менші частини.