Учень/учениця: знає, розуміє та порівнює дані, представлені до трьох категорій; формулює питаня та відповіді з приводу загальної кількості даних; скільки в кожній категорії, на скільки більше або менше в одній категорії, ніж в інший.
Стандарти
Лічба та кількість предметів у сукупності
Назви чисел та правила лічби. Встановлення кількості предметів за допомогою лічби. Порівняння чисел.
-
Оцінка кількості планет
-
Оцінка кількості фігур
-
Вивчаємо знаки нерівності
-
Вертикальні графіки
-
Горизонтальні графіки
-
Знаходження необхідного графіку
Числа та операції в десятковій системі
Учень/учениця: лічить до 120, починаючи з будь-якого числа менше 120. У цьому діапазоні присутнє читання і написання чисел і позначення кількості предметів за допомогою написаного числа.
-
Знаходимо елемент за його порядком до 10
-
Що стоїть перед даним числом?
-
Що стоїть після даного числа?
-
Відновлюємо правильний порядок цифр до 10
-
Зрівнюємо 2 групи предметів у кількості
-
Збільшення числа на 1
-
Скільки предметів?
-
Скільки стане предметів після вилучення?
-
Скільки елементів у групі?
-
Складаємо числа з цифр до 120
-
Ставимо число на його місце
-
Яке число приховано?
-
Вписуємо пропущені числа в таблицю
-
Числа словами та цифрами
-
Кілька, багато, декілька, пара
-
Вибираємо декілька картинок за номерами
-
Послідовності чисел
-
Сортування чисел до 50
-
Сортування чисел до 120
Учень/учениця: розуміє, що дві цифри у двоцифровому числі представляють кількість десятків і одиниць. Число 10 можна розглядати як десять одиниць, які разом називаються "десять".
Учень/учениця: розуміє, що дві цифри у двоцифровому числі представляють кількість десятків і одиниць.
-
Скільки елементів у групі?
-
Складаємо числа з цифр до 120
-
Десятки та одиниці
-
Порозрядне додавання двоцифрових чисел
Учень/учениця: розуміє, що дві цифри у двоцифровому числі представляють кількість десятків і одиниць. Числа 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 — це один, два, три, чотири, п'ять, шість, сім, вісім, чи дев'ять десятків (і 0 одиниць).
Учень/учениця: порівнює двоцифрові числа на основі їх значень десятків та одиниць, записуючи результати порівняння символами >, = і <.
-
Рахуємо, позначаємо, порівнюємо
-
Переміщуємо потрібний знак
-
Гра "Чайник та чашки"
-
Переміщуємо числа і складаємо нерівність
-
Порівняння двох чисел
-
Знаходження помилки
-
Підставляємо правильний знак
-
Повторювання нерівності
Учень/учениця: додає числа у межах 100, включаючи додавання одноцифрового числа до двоцифрового, двоцифрового числа та десятків з використанням об'єктів, малюнків; розуміє, що при додаванні двоцифрових чисел десятки додаються до десятків, а одиниці — до одиниць.
-
Кілька, багато, декілька, пара
-
Який з прикладів зображено на малюнку?
-
Знаходимо та додаємо числа
-
Cкладаємо пару та знаходимо суму
-
За малюнком і схемою створюємо рівності
-
Рахуємо і заповнюємо схему
-
Склад числа
-
Вибираємо суму, яка відповідає кульці
-
Додавання у межах 20 на основі нумерації
-
Додавання круглого числа у межах 100
-
Додавання на основі розрядного складу числа
-
Порозрядне додавання двоцифрових чисел
-
Додавання за прикладом у межах 5
-
Додавання за прикладом у межах 10
-
Додавання за прикладом у межах 20
-
Додавання за прикладом у межах 50
-
Додавання за прикладом у межах 100
-
Які два числа утворюють число?
-
Додавання в стовпчик (двоцифрові та одноцифрові)
-
Додавання в стовпчик (двоцифрові числа)
-
Додавання чисел, які в сумі дають 10
-
Додавання однакових чисел
-
Віднімання за прикладом у межах 10
-
Віднімання за прикладом у межах 20
-
Віднімання за прикладом у межах 50
-
Віднімання за прикладом у межах 100
-
Чи дорівнюють вирази?
-
Вставляємо пропущені числа
-
Вставляємо пропущений знак
Учень/учениця: додає та віднімає 10 від двоцифрового числа без лічби та розуміє логіку цієї операції.
Учень/учениця: порівнює, додає і віднімає розрядні числа – десятки в межах 10-90 з використанням об'єктів, малюнків; розуміє взаємозв’язки між діями додавання і віднімання числа від суми.
Вимірювання і величини
Опис та порівняння вимірюваних предметів. Класифікація предметів і лічба кількості предметів у групах.
Учень/учениця: вимірює, порівнює довжину двох предметів, використовуючи третій предмет.
Учень/учениця: вимірює довжину предмета за допомогою різних предметів шляхом накладання; розуміє, що вимірювання довжини предмета — це кількість одиниць довжини предмета того ж розміру, які охоплюють його без будь-яких зазорів або накладень.
Учень/учениця: визначає час за аналоговим і цифровим годинником з точністю до годин та 30 хвилин.
Геометричні фігури
Розпізнання форм оточуючих предметів. Аналіз, порівняння, зображення та створення форм.
Учень/учениця: розрізняє характерні ознаки (наприклад, трикутник є замкнутою фігурою з трьома сторонами) з нехарактерними (колір, орієнтація, загальний розмір); будує та зобажує геометричні фігури з характерними ознаками.
-
Різні форми
-
Сортування за формою або кольором
-
Діаграми Венна
-
Назви фігур
-
Зайва фігура за формою
-
Об'ємні фігури
-
Зайва фігура за формою
-
Зайва фігура за кольором
Учень/учениця: зображує двовимірні форми (прямокутник, квадрат, трапеція, трикутник) або тривимірні форми (куб, правильні прямокутні призми, правильні конуси і правильні циліндри), щоб створити геометичну фігуру або нову фігуру з іншої фігури.
Учень/учениця: вміє ділити коло і прямокутник на дві або чотири рівні частини; описує частини, використовуючи слова "половина", "чверть", "четверта частина"; описує ціле як дві або чотири частини; розуміє, що ціле, розділене на більшу кількість рівних частин, створює менші частини.
-
Відновлюємо фігуру
-
Розташовуємо частини фігури у порядку збільшення
-
Однакові частини від цілого
-
Половина, третина та четвертина фігури
-
Частини круга
-
Розуміння звичайних дробів
-
Одне ціле
-
Частини від кількості
-
Рахунок кутів і сторін фігур
-
Відновлення фігури
-
Симетрія відносно прямої
-
Доповнення фігури
Арифметичні дії
Учень/учениця: додає і віднімає до 20 для вирішення завдань із невідомими компонентами арифметичних дій додавання та віднімання: доданком, зменшуваним, від’ємником. Наприклад, за допомогою об'єктів, малюнків і рівнянь з використанням певного символу для невідомого числа.
-
За малюнком і схемою створюємо рівності
-
Рахуємо і заповнюємо схему
-
Склад числа
-
Додавання з 1
-
Додавання з 2
-
Додавання з 3
-
Додавання з 4
-
Додавання з 5
-
Додавання з 6
-
Додавання з 7
-
Додавання з 8
-
Додавання з 9
-
Додавання з 10
-
Додавання з 0
-
Додавання з трьома доданками
-
Додавання з картинками до 10
-
Додавання з використанням лінійки до 10
-
Які два числа утворюють число?
-
Додавання чисел, які в сумі дають 10
-
Додавання чисел, які в сумі дають 20
-
Віднімаємо фрукти
-
Віднімання з картинками
-
Віднімання з картинками 2
-
Доміно
-
Віднімання з 1
-
Віднімання з 2
-
Віднімання з 3
-
Віднімання з 4
-
Віднімання з 5
-
Віднімання з 6
-
Віднімання з 7
-
Віднімання з 8
-
Віднімання з 9
-
Віднімання з 10
-
Віднімання з 0
-
Віднімання в межах 10. Віднімання картинок
-
Віднімання чисел на основі нумерації в межах 20
-
Віднімання в межах 20. Віднімання картинок
Учень/учениця: вирішує арифметичні завдання, які вимагають додавання трьох цілих чисел, сума яких менше або дорівнює 20, наприклад, з використанням об'єктів, малюнків і рівнянь з використанням символу для невідомого числа, щоб знайти рішення.
-
Додавання з трьома доданками
-
Продовжуємо послідовність та знаходимо результат
-
Додавання з використанням лінійки до 10
-
Додавання числа частинами до 10
-
Переставний закон додавання
-
Віршовані задачі на додавання в межах 5
Учень/учениця: виконує арифметичні дії додавання та віднімання чисел на основі знання складу числа. Наприклад, якщо відомо що 8 + 3 = 11, то 3 + 8 = 11 також відомо (переставний закон додавання). Щоб скласти 2 + 6 + 4, два числа можуть бути складені таким чином 2 + 6 + 4 = 2 + 10 = 12 (асоціативна властивість додавання).
-
Склад числа
-
Вибираємо суму, яка відповідає кульці
-
Переставний закон додавання
-
Таблиця додавання чисел
-
Додавання за прикладом у межах 10
-
Які два числа при різниці утворюють число?
-
Віднімання чисел, які в різниці дають 5
-
Віднімання чисел, які в різниці дають 10
Учень/учениця: розуміє віднімання як знаходження невідомого доданка. Наприклад, щоб виконати віднімання 10 - 8, потрібно знайти число, яке при додаванні до 8 дорівніє 10.
-
Які два числа утворюють число?
-
Віднімаємо фрукти
-
Віднімання з картинками
-
Віднімання з картинками 2
-
Збираємо яблука
-
Віднімання за допомогою числової прямої
-
Доміно
-
Віднімання в межах 10. Віднімання картинок
-
Віднімання числа частинами
-
Віднімання чисел на основі нумерації в межах 20
-
Віднімання в межах 20. Віднімання картинок
-
Віднімання чисел на основі нумерації в межах 50
-
Віднімання чисел на основі нумерації в межах 100
-
Порозрядне віднімання чисел у межах 100
-
Віднімання від двоцифрового числа круглого числа
-
Віднімання круглих чисел
-
Які два числа при різниці утворюють число?
-
Віднімання в стовпчик (двоцифрові та одноцифрові)
-
Віднімання в стовпчик (двоцифрові числа)
-
Віднімання чисел, які в різниці дають 5
-
Віднімання чисел, які в різниці дають 10
-
Гра "Футбол"
-
Гра "Хатка поросятка"
-
Гра "Рибалка"
-
Гра "Сови і дерева"
-
Гра "Квочка та курчата"
-
Гра "Хатка для пташки"
-
Гра "Бджілки і квіти"
-
Гра "Тварини збирають плоди"
-
Гра "В космосі"
Учень/учениця: розуміє співвідношення лічби з додаванням і відніманням (наприклад, шляхом лічби по 2 через додавання 2).
-
Додавання з використанням лінійки до 10
-
Віднімаємо фрукти
-
Віднімання з картинками
-
Віднімання з картинками 2
-
Віднімання за допомогою лінійки
-
Віднімання за допомогою числової прямої
-
Доміно
-
Віднімання в межах 10. Віднімання картинок
-
Віднімання в межах 20. Віднімання картинок
-
Віднімання чисел на основі нумерації в межах 50
-
Віднімання чисел, які в різниці дають 5
-
Віднімання чисел, які в різниці дають 10
Учень/учениця: додає і віднімає в межах 20, демонструючи швидкість в додаванні і відніманні до 10. За допомогою розкладання числа на десять (наприклад, 8 + 6 = 8 + 2 + 4 = 10 + 4 = 14); розкладає ряд, що веде до десяти (наприклад, 13 - 4 = 13 - 3 - 1 = 10 - 1 = 9); за допомогою взаємозв'язку між додаванням і відніманням (наприклад, знаючи, що 8 + 4 = 12, отримує 12 - 8 = 4); і створення еквівалентних, але більш легких або відомих сум (наприклад, додаючи 6 + 7, створюючи відомий еквівалент 6 + 6 + 1 = 12 + 1 = 13).
-
Додавання за прикладом у межах 5
-
Додавання за прикладом у межах 10
-
Віднімання за прикладом у межах 5
Учень/учениця: розуміє значення знака рівності і визначає, чи є правильними або помилковими рівняння, що включають додавання і віднімання. Наприклад, які з наступних рівнянь є правильними, а які є помилковими? 6 = 6, 7 = 8 - 1, 5 + 2 = 2 + 5, 4 + 1 = 5 + 2.
-
Чи дорівнюють вирази?
-
Вставляємо пропущений знак
-
Перевірка прикладів
-
Знаходимо невідоме зменшуване
-
Знаходимо невідомий від’ємник
Учень/учениця: визначає невідоме число в задачах з додаванням чи відніманням, що зв'язує три числа. Наприклад, визначення невідомого числа в наступних рівняннях: 8 + ? = 11, 5 = ? - 3, 6 + 6 = ?.
-
Додавання з 1
-
Додавання з 2
-
Додавання з 3
-
Додавання з 4
-
Додавання з 5
-
Додавання з 6
-
Додавання з 7
-
Додавання з 8
-
Додавання з 9
-
Додавання з 10
-
Додавання з 0
-
Віднімання з 1
-
Віднімання з 2
-
Віднімання з 3
-
Віднімання з 4
-
Віднімання з 5
-
Віднімання з 6
-
Віднімання з 7
-
Віднімання з 8
-
Віднімання з 9
-
Віднімання з 10
-
Віднімання з 0
-
Знаходимо невідомий доданок
-
Знаходимо невідоме зменшуване
-
Знаходимо невідомий від’ємник
