Частини цілого можуть бути не тільки рівними між собою. Інколи вони також можуть бути більшими чи меншими, і тоді виникає можливість їх згрупувати у порядку зростання чи зменшення. Створення послідовності предметів, елементи якої розташовані від меншого до більшого, є важливою частиною розвитку диференційного мислення дитини. Розвитку цього вміння і присвячено дану вправу. На екрані учень бачить геометричні фігури одного виду, наприклад, три трикутники, три фрагменти кола або ж три квадрати. Всі вони різного розміру. Завдання, яке ставиться перед учнем, є простим: розташувати фігури від меншої до більшої, самостійно змінюючи їхнє місце. Складність полягає у тому, що дитина не має конкретних критеріїв для порівняння, а має оцінити розмір фігур загально. Коли ж учень виконує це завдання, то переходить на наступний етап, де бачить вже інші фігури. Навіть якщо на одному з рівнів дитина помилиться, виконання завдання все одно продовжиться, щоб вона змогла використати досвід хибного вибору з позитивним результатом.
Учень/учениця: вміє ділити коло і прямокутник на дві або чотири рівні частини; описує частини, використовуючи слова "половина", "чверть", "четверта частина"; описує ціле як дві або чотири частини; розуміє, що ціле, розділене на більшу кількість рівних частин, створює менші частини.