Предмети та обʼєкти відрізняються за багатьма критеріями. Досі дитина здебільшого вчилася сортувати обʼєкти, керуючись зовнішніми їхніми ознаками, наприклад, розміром, формою та кольором. Але разом з тим все ж більш істотними залишаються внутрішні ознаки, наприклад мета використання, походження, природа обʼєкта (чи це жива істота, чи просто неживий предмет). У ході виконання цієї вправи дитина вчиться орієнтуватись саме на призначення та внутрішній характер предметів. На екрані зображено ряд обʼєктів. Деякі з них є живими істотами, а деякі – просто обʼєктами, з якими дитина зіштовхується у побуті кожного дня. Але всі вони є різними за кольором, формою та розмірами. Важливо, що на кожному етапі вправи перед дитиною постає трохи інше, не таке як минулого разу, завдання. Наприклад, відсортувати елементи предметного ряду так, щоб виділити тільки живі істоти. Коли дитина виконує це, то переходить на наступний етап завдання, де побачить перед собою вже інші обʼєкти, а також – новий принцип сортування. Таким чином ця вправа розвиває уважність і вміння робити логічні висновки, що буде дуже корисним для дитини у повсякденному житті.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.
Учень/учениця: вміє розподіляти групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.