Додавання та віднімання – протилежні дії, але взаємоповʼязані математичні процеси. У ході виконання цієї вправи дитина буде вирішувати математичні задачки, використовуючи вміння виконувати обидві ці дії. На екрані дитина бачить перед собою стандартну задачку: є сюжет, згідно з яким відбуваються певні дії, під час яких змінюється кількість тих чи інших предметів. Наприклад, сова збирає листочки: певну кількість кленових, певну кількість дубових. Але вітер частину кленових листочків здув. Щоб дізнатись, скільки у результаті залишилось листочків у сови, дитина має додати кількість обох видів, а потім від суми відняти те число листочків, яке вітер вирвав у пташки. Під текстом міститься кілька варіантів прикладів. Важливо, що вони представляють собою не просто варіанти кінцевого результату, а закінчені математичні вирази, де послідовно виконуються дії додавання та віднімання, а також знаходиться кінцевий результат. Отже, учень має співзіставити ці варіанти з тим, що сказано у задачці, і вибрати той приклад, що відповідає тексту. Задачка супроводжується якісними та цікавими ілюстраціями, де звірі зʼявляються у казковому образі.
Учень/учениця: розуміє конкретний зміст дій додавання та віднімання; обирає малюнок, схему, які ілюструють арифметичні дії додавання і віднімання; знає знаки дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; знає назви компонентів і результату дій додавання та віднімання; розуміє число нуль як результат віднімання рівних чисел; використовує під час обчислень властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних чисел.
Учень/учениця: виконує арифметичні дії додавання та віднімання чисел на основі знання складу числа, порядку слідування чисел у натуральному ряді, переставного закону додавання, взаємозв’язку дій додавання і віднімання; застосовує прийом додавання і віднімання чисел частинами; володіє обчислювальною навичкою табличного додавання і віднімання чисел у межах 10; передбачає результат додавання і віднімання (до виконання обчислень), розуміючи, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні – менше.
Учень/учениця: знає структурні елементи задачі – умова і запитання; числові дані та шукане; розуміє, що в умові задачі містяться числові дані, а запитання вказує на шукане; визначає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі; робить висновок про те, чи описана ситуація є задачею.
Учень/учениця: розв’язує прості задачі на знаходження суми, різниці двох чисел; збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, різницеве порівняння; знаходження невідомого доданка.
Учень/учениця: читає задачу; виділяє умову і запитання, про кого або про що йдеться в задачі, числові дані й шукане; обґрунтовує вибір арифметичної дії для розв’язування задачі; записує розв’язання задачі дією із зазначенням найменування результату, коротку відповідь; формулює (усно) повну відповідь на запитання задачі.