Вміння сортувати може бути використане не тільки для тренування аналітичних здібностей та просторового мислення чи памʼяті. Також це вміння розвиває й здатність робити логічні рішення. Як раз це і робитиме дитина у ході виконання цієї вправи. На екрані дитина бачить предметний ряд. Важливо, що за формою, кольором і розміром всі ці обʼєкти є різними. Але всі вони належать до одного типу предметів, наприклад, всі вони є квітами. Але один обʼєкт з-поміж них відрізняється від інших саме за цією ознакою, бо є фруктом чи сніжинкою – будь-чим, що відрізняється за виглядом від всіх інших. Цей предмет є зайвим, і його має обрати дитина, щоб вправа була виконана вдало. Отже, учень аналізує зображення, робить висновки щодо того, з чого складається цей набір предметів та виділяє той з них, що є, на його думку, зайвим. Важливо, що навіть у випадку помилки дитина все рівно продовжить виконання вправи, адже незалежно від правильності відповіді після того, як дитина зробить свій вибір, на екрані зʼявиться новий набір предметів, де знову один буде зайвим не за зовнішніми ознаками, а за своєю природою. Просто у випадку помилкової відповіді правильний варіант виділиться на екрані.
Учень/учениця: називає ознаки об’єктів навколишнього світу: форма, розмір, колір тощо; розпізнає об’єкти навколишнього світу за розміром, формою, призначенням, кольором тощо.
Учень/учениця: визначає спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу.
Учень/учениця: об’єднує об’єкти навколишнього світу в групу за спільною ознакою.
Учень/учениця: вміє розподіляти групу об’єктів навколишнього світу на підгрупи за спільною ознакою.