Елементи послідовності можуть не просто чергуватись, а й йти у певній кількості до тих пір, коли ряд одних елементів обірве ряд інших. Таким чином послідовність може зростати чи спадати. У ході виконання цієї вправи дитина вчиться не просто доповнювати послідовність, а й створювати її зеркально до тієї, що вже є. І будувати послідовність, яка зростає чи спадає. На екрані дитина бачить перед собою послідовність предметів, яка містить кілька видів елементів, що повʼязані між собою. Наприклад, чарівна паличка, жабка і принцеса. І всі елементи цієї послідовності повторюються у певній кількості. Наприклад, одна паличка, потім дві жабки, потім три принцеси. Завдання дитини полягає у тому, щоб, переміщуючи елементи предметного ряду, які знаходяться під малюнком, до порожніх клітин, створити дзеркально зворотню послідовність. Коли дитина робить це, то переходить на наступний рівень, де бачить вже іншу послідовність, яка має нову структуру та набір елементів.
Учень/учениця: зіставляє об’єкти навколишнього світу за розміром (більший, ніж; менший, ніж; однакові за розміром); за довжиною (коротший ніж; довший за; однакові за довжиною); за масою (важчий, легший) тощо; впорядковує об’єкти навколишнього світу за розміром, довжиною, висотою, товщиною, масою тощо.