Після того, як учень познайомиться з особливостями датування, навчиться визначати рік тої чи іншої події та зуміє пов’язувати історію з роками, коли вона відбувалась, настає момент, коли стає актуальною тема хронології. Вона ніби узагальнює та підсумовує все вивчене досі по цій темі. Час традиційно зображують як пряму, на кшталт числовій прямій. І події, які відбувались одна після іншої, розташовані на ній подібно числам, у правильному порядку. В принципі, визначення цього порядку є досить простою справою адже роки здебільшого йдуть у природній послідовності чисел. Однак, це стосується лише останніх двох тисяч років. Все, що відбувалось до народження Христа, датується у зворотному порядку, оскільки традиційно дата вимірюється саме по Різдву. Скажімо, Рим було засновано у 753 році до нашої ери, тобто до Різдва. Перси завоювали Єгипет пізніше – у 525 році до нашої ери. Отже, подія, яка відбувалась раніше, позначається більшою датою, адже тоді до народження Христа залишалось чекати довше. Для того, щоб не розгубитись, дитині треба звертати увагу лише на одне: позначення «до н.е.» або «після н.е.». у першому випадку більша дата означає більш давню подію, а у другому – більш близьку до сучасності. У ході виконання даної вправи учень буде розміщати на хронологічній прямій малюнки, що символізують ті чи інші відомості. Розмістити їх треба у правильному порядку згідно з історичними відомостями про них, що включають в себе століття або точний рік. Коли школяр розмістить на прямій всі події у правильному порядку, то пройде на новий етап, де будуть вже інші відомості. Завдяки цьому різноманіттю, дитина не лише навчиться принципам хронології, а й дізнається багато цікавого з історії людства.