Робота з числовою прямою, яка є візуальним зображенням порядку чисел, є однією з перших форм роботи з математичними одиницями, які взагалі були в дитини, починаючи з перших занять. Втім, цей формат роботи залишається актуальним і зараз, коли учень уже має досвід роботи з багатоцифровими числами і вміє, наприклад, множити дроби. Адже бувають від’ємні числа, які є меншими, ніж 0, і працювати з ними дещо складніше, ніж зі звичайними.
Якщо раніше нуль був початком числової прямої, то тепер він є її центром, і від нього в обидва боки відходить дві безкінечно довгі прямі: з числами, перед якими є плюс, та числами, перед якими є мінус. І якщо порядок звичайних чисел не змінюється («3» є після «2», але перед «4»), то у від’ємних чисел усе навпаки: більшим числом є те, яке ближче до нуля, тобто «-1» більше, ніж «-2». Перед учнем міститься зображення відрізка числової прямої, де вже є деякі числа для того, щоби можна було легко в них орієнтуватися. Завдання дитини — вписати потрібні числа в порожні клітинки на цій прямій.
Ця вправа нагадує важливі особливості безкінечностей від’ємних та додатних чисел.