В залежності від теми опрацювання відсотків дещо змінюється і набуває певних особливостей. У процесі виконання цього завдання школяр тренуватиметься за допомогою відсотків підраховувати втрати та прибутки.
Вигода того чи іншого проекту у фінансовому плані залежить не лише від того, який дохід можна буде отримати, а й від співвідношення між цим доходом та витратами. Це співвідношення називається прибутком, і його розмір визначає успішність проекту. Перед учнем – задача, де вказуються умови угоди. Там називається, скажімо, річна ставка або інша величина у відсотках. Вони використовуються тому, що конкретна сума не важлива для умов: 8% річних клієнт отримує, і якщо він покладе на рахунок 150 гривень, і якщо інвестує 1500. Та хоча не зміниться ставка, іншою стане сума прибутку, який зможе отримати клієнт через рік. У завданні вказується сума, яка є метою, і дитина вибирає, який внесок слід зробити, щоб отримати її через рік. Варіанти вказуються під задачею.
Виконання цієї вправи надасть практику у використанні відсотків для роботи з грошима, що є актуально навіть для підліткового віку, а для майбутнього є тим паче корисним вмінням.