Один із попередніх розділів циклу завдань із математики був присвячений координатній площині, і там дитина вже тренувалася в опрацюванні геометричних фігур, що на ній зображуються, але тоді акцент усе ж робився на координатній площині. У процесі виконання цього завдання дитині пропонується розглянути випадки побудови фігур на координатній площині з погляду двовимірної геометрії.
Перед школярем міститься зображення такої координатної площині, поки що порожньої. У формулюванні завдання вказуються координати точок. Дитина виділяє точки відповідно до інструкцій, після чого ті самостійно об’єднуються за допомогою ліній-відрізків. Це завдання здається простим, але більша частина роботи є самостійною — дитина має подумки зрозуміти, яку фігуру вона будує за кількістю точок, а потім ще і зробити для себе висновки щодо її характеру.
Ця вправа дозволить дитині правильно аналізувати геометричні фігури, працюючи водночас з іншим математичним явищем, тобто з координатною площиною.
Учень/учениця наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті.
Учень/учениця пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками.
Учень/чениця формулює: властивості; розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів.
Учень/учениця зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті, застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач.
Учень/учениця формулює: означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої.