Учень/учениця наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті.
Стандарти
Геометричні фігури
Розпізнання форм оточуючих предметів. Аналіз, порівняння, зображення та створення форм.
-
Визначаємо точку за координатами
-
Координати середини відрізка
-
Знаходимо площу фігури
-
Частини фігури
-
Види чотирикутників
-
Побудова фігур за координатами
-
Знаходження кутів у фігурах через трикутник
-
Пряма, точка, відрізок та промінь
-
Гра «Знаходимо об'єм»
-
Симетрія
-
Вивчаємо подібність
-
Площі складених фігур
Учень/учениця пояснює, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками.
-
Порівняння мішаних чисел на промені
-
Дії з градусною мірою кутів
-
Відновлюємо відповідність
-
Градусна міра кутів
-
Побудова фігур за координатами
-
Пряма, точка, відрізок та промінь
-
Гра «Змагання прямих»
-
Гра «Підводний рух»
-
Паралельне перенесення
-
Аксіоми планіметрії
-
Перетин двох прямих
-
Кут між прямими
Учень/чениця формулює: властивості; розміщення точок на прямій; вимірювання й відкладання відрізків і кутів.
-
Дії з градусною мірою кутів
-
Відновлюємо відповідність
-
Градусна міра кутів
-
Побудова фігур за координатами
-
Пряма, точка, відрізок та промінь
-
Бісектриса
-
Гра «Підводний рух»
-
Перетин двох прямих
Просторові відношення. Геометричні фігури
Розміщення об’єктів на площині та в просторі. Напрямки руху об’єктів. Просторові фігури.
Учень/учениця зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті, застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач.
Учень/учениця співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі.
-
Частини фігури
-
Пряма, точка, відрізок та промінь
-
Вибираємо пару кутів
-
Знаходимо суміжні кути
-
Взаємне розміщення прямих
Учень/учениця формулює: означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої.
-
Побудова фігур за координатами
-
Пряма, точка, відрізок та промінь
-
Гра «Змагання прямих»
-
Гра «Підводний рух»
-
Кут між прямими
Учень/учениця використовує властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною.
Учень/учениця наводить приклади: геометричних фігур, указаних у змісті; рівних фігур.
Учень/учениця пояснює, що таке рівні фігури; формулює означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника.
Учень/учениця використовує ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника;
Учень/учениця класифікує трикутники за сторонами і за кутами.
-
Площа/периметр фігури на координатній площині
-
Частини фігури
-
Види трикутників
-
Знаходження кутів у фігурах через трикутник
-
Сума кутів трикутника
Учень/учениця обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; рівність трикутників.
Учень/учениця доводить: властивості й ознаки рівнобедреного трикутника; властивість кутів трикутника; властивість зовнішнього кута трикутника.
Учень/учениця застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту.
-
Частини фігури
-
Види трикутників
-
Знаходження кутів у фігурах через трикутник
-
Співвідношення між кутами і сторонами трикутника
-
Сума кутів трикутника
-
Знаходимо кути трикутника
-
Кут між прямими
Учень/учениця формулює означення: зовнішнього кута трикутника.
Учень/учениця застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач практичного змісту.
-
Площа/периметр фігури на координатній площині
-
Частини фігури
-
Види трикутників
-
Знаходження кутів у фігурах через трикутник
Учень/учениця наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; формулює означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник.
Зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника.
Учень/учениця застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту.
-
Коло і круг: прикладні задачі
-
Знаходження кутів у фігурах через трикутник
-
Коло і круг. Взаєморозміщення кіл
Учень/учениця застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту.
-
Коло і круг: прикладні задачі
-
Знаходження кутів у фігурах через трикутник
-
Коло і круг. Взаєморозміщення кіл
Математичні вирази. Рівності. Нерівності
Числові рівності і нерівності. Математичні вирази.
Учень/учениця наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів.
-
Визначаємо число
-
Додавання та віднімання багатозначних чисел
-
Множення круглих чисел
-
Шукаємо кратні числа
-
Множення багатозначних чисел
-
Ділення круглих чисел
-
Ділення чисел
-
Ділення з остачею
-
Гра «На яке число поділити?»
-
Гра «Знайди числа»
-
Заповнюємо таблицю
-
Розставляємо знаки
-
Гра «Заповнюємо змійку»
-
Гра «Капітан далекого плавання»
-
Заповнюємо таблицю
-
Гра «Театральна вистава»
-
Гра «Формула – 1»
-
Гра «Пригоди туристів»
-
Музей «Юрського періоду»
-
Гра «Верхова їзда»
-
Сортуємо приклади за умовою
-
Гра «Космічні пригоди»
-
Рушаймо робити покупки
-
Швидке ділення десяткових дробів
-
Вирази зі змінними
-
Гра «Хелловін»
-
Множення дробів на буквені вирази
-
Гра «Підкорюємо вершини»
-
Гра «Спіймай знак»
-
Знаходимо корені рівняння
-
Знаходимо суму та різницю чисел
-
Застосовуємо правила
-
Таблиця значень виразу з одною змінною
-
Порівняння коефіцієнтів виразів
-
Знаходимо помилковий вираз
-
Гра «Курортна відпустка»
-
Гра «Прогулянка»
-
У пошуках значення з двома змінними
-
Гра «Пригоди драконів»
-
Встановлення відповідності
-
Гра «Загадки графа Дракули»
-
Гра «Неймовірна природа»
-
Порівнюємо добутки
-
Гра «Зимові канікули»
-
Гра «Невгамовні люди»
-
Гра «Цікаве життя ескімосів»
-
Порівняння мішаних чисел на промені
-
Гра «Загадкові мушлі»
-
Гра «Кафе»
-
Порівняння цілих чисел на числовій прямій
Учень/учениця пояснює що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт.
-
Визначаємо парність
-
Пропущений знак виразу
-
Гра «Театральна вистава»
-
Швидке множення дробів
-
Оцінюємо добуток
-
Гра «Турнір з бальних танців»
-
Гра «У світі тварин»
-
Гра «Пригоди туристів»
-
Гра «Лабіринт»
-
Гра «Спортсмени-рекордсмени»
-
Гра «Мапа скарбів»
-
Швидке ділення десяткових дробів
-
Гра «Прогулянка»
-
У пошуках значення з двома змінними
-
Гра «Пригоди драконів»
-
Встановлення відповідності
-
Гра «Неймовірна природа»
-
Порівнюємо добутки
-
Гра «Зимові канікули»
-
Порівняння дробів на промені
-
Нерівність дробів
-
Порівняння раціональних чисел
-
Гра «Невгамовні люди»
-
Гра «Цікаве життя ескімосів»
-
Порівняння мішаних чисел на промені
-
Гра «Кафе»
-
Числові нерівності
Учень/учениця формулює означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена.
-
Швидке множення дробів
-
Гра «Циркова вистава»
-
Гра «Знахідки дайвера»
-
Гра «Космічні пригоди»
-
Гра «Загадки чаклуна Мерліна»
-
Швидке ділення десяткових дробів
-
Основа та показник степеня
-
Записуємо добуток однакових множникiв у виглядi степеня
-
Записуємо у виглядi добутку степiнь
-
Степiнь з вiд'ємним показником
-
Встановлюємо вiдповiднiсть
-
Гра «Курортна відпустка»
-
Гра «Прогулянка»
-
Гра «Загадки графа Дракули»
-
Гра «Даруємо подарунки»
Учень/учениця формулює правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів.
-
Групуємо числа
-
Гра «Визнач число»
-
Гра «Математичні качелі»
-
Гра «Вірю, не вірю»
-
Порівнюємо числа
-
Гра «Математичний транспорт»
-
Гра «Розшифруй»
-
Порівнюємо коефіцієнти
-
Яка дія пропущена?
-
Спрощуємо вираз
-
Буквений вираз чи числовий?
-
Вибираємо значення змінної
-
Оцінюємо коефіцієнти
-
Заповнюємо таблицю
-
Змінюємо вираз
-
Складаємо вираз
-
Відновлюємо розв'язок
-
Сплачуємо комунальні послуги
-
Гра «Вибираємо знижку»
Учень/учениця розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень.
-
Гра «Ера динозаврів»
-
Доповнюємо приклад за малюнком
-
Записуємо правильний результат
-
Доповнюємо приклад
-
Вишиваємо одиниці вимірювання
-
Гра «Дикий Захід»
-
Гра «Крамниця квітів»
-
Який розряд дробу?
-
Порівнюємо вирази
-
Гра «Розумний супергерой»
-
Швидке множення дробів
-
Гра «Турнір з бальних танців»
-
Таблиця значень виразу з одною змінною
-
Гра «Цікаве життя ескімосів»
Учень/учениця розв'язує вправи, що передбачають знання формул скороченного множення.
-
Гра «Розумний супергерой»
-
Різниця квадратів
-
Квадрат суми
-
Квадрат різниці
-
Квадрат суми і квадрат різниці
-
Гра «Квіткова галявина»
-
Відновлюємо розв'язок
-
Розв’язуємо рівняння
-
Гра «Код від сейфу»
Учень/учениця вміло користуються властивостями додавання/віднімання, группування, формулами.
-
Записуємо правильний результат
-
Доповнюємо приклад
-
Квадрат суми
-
Квадрат різниці
-
Квадрат суми і квадрат різниці
-
Відновлюємо розв'язок
-
Розв’язуємо рівняння
-
Гра «Код від сейфу»
Учень/учениця наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій.
-
Комікс «Виставка професій»
-
Сплачуємо комунальні послуги
-
Визначаємо вид симетрії
-
Знаходимо значення функції
Учень/учениця пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції.
-
Визначаємо точку за координатами
-
Визначаємо вид симетрії
-
Будуємо малюнки за координатами
-
Координати середини відрізка
-
Гра «Морський бій для двох»
-
Площа/периметр фігури на координатній площині
-
Визначення лінійного рівняння
-
Вираз однієї змінної через іншу
-
Належність пари чисел рівнянню
-
Метод підстановки
-
Знаходимо лінійну функцію
-
Знаходимо область визначення
-
Знаходимо значення функції
-
Знаходимо значення аргументу
-
Яким способом задано функцію?
-
Визначаємо точку перетину графіків
-
Визначаємо точку перетину графіка з осями координат
-
Зростання\спадання функції
-
Знаходимо дані за графіком
-
Гістограми
-
Кругові діаграми
Учень/учениця розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі).
-
Площа/периметр фігури на координатній площині
-
Визначення лінійного рівняння
-
Вираз однієї змінної через іншу
-
Належність пари чисел рівнянню
-
Метод підстановки
-
Метод додавання
-
Належність точок графіку функції
-
Будуємо графік лінійної функції
-
Графік якої функції побудовано?
-
Визначаємо точку перетину графіків
-
Визначаємо точку перетину графіка з осями координат
-
Визначаємо коефіцієнт
-
Зростання\спадання функції
-
Будуємо графіки
Учень/учениця наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними.
-
Рівняння з дробами
-
Координати середини відрізка
-
Визначення лінійного рівняння
-
Вираз однієї змінної через іншу
-
Належність пари чисел рівнянню
-
Чи є розв'язок?
-
Знаходимо систему рівнянь
-
Метод підстановки
-
Метод додавання
Учень/учениця пояснює, що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними.
-
Координати середини відрізка
-
Належність пари чисел рівнянню
-
Система лінійних рівнянь
-
Чи є розв'язок?
-
Графічний метод
-
Метод підстановки
-
Метод додавання
-
Складаємо систему рівнянь до задачі
-
Знаходимо невідомі в системі рівнянь
Учень/учениця знає скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними.
-
Координати середини відрізка
-
Належність пари чисел рівнянню
-
Система лінійних рівнянь
-
Чи є розв'язок?
-
Графічний метод
-
Метод підстановки
-
Метод додавання
-
Складаємо систему рівнянь до задачі
-
Знаходимо невідомі в системі рівнянь
Учень/учениця розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними.
