Для того, щоб виміряти ту чи іншу величину, необхідні умовні одиниці, які використовуються суто для певного параметра. Наприклад, кілограми — для виміру ваги, а метри — для виміру довжини.
Ця вправа відкриває низку завдань, що присвячені одиницям виміру. Учень бачить задачу, де називається характеристика предметів для аналізу та порівняння, наприклад, один персонаж стверджує, що один кілограм картоплі важчий, ніж два кілограми бобів, а інший стверджує протилежне. І дитина має вибрати, хто з цих персонажів має рацію. Вибрати слід другого, бо важлива кількість кілограмів, а не те, що вони вимірюють.
Тобто один кілограм картоплі та один кілограм гороху будуть важити однаково, а двадцять кілограмів пуху буде важчий, ніж десять кілограмів каменю.