Складні задачі на відсотки відрізняються від простих тим, що для знаходження відповіді на питання потрібно не просто розібратися у відношенні між числами і відсотками, а й визначити, який алгоритм різних дій потрібно виконати для цього.
Перед учнем на екрані вказується опис певної ситуації. Наприклад, називається час, який витратили на певну дію. Вказуються частини цієї дії, скажімо, приготували бенкет всього за дві години, де 40% часу готували перші страви, ще 45% – другі, а залишок часу присвятили напоям. Дитина має зрозуміти, як визначити конкретну кількість часу на кожну дію. Наприклад, відомо, що дві години – це 120 хвилин. 40% цього часу можна дізнатися, помноживши 120 на частку 40 та 100 (кількість відсотків). Це 48 хвилин. І так дитина окремо знаходить час виконання кожної дії, заповнюючи всі порожні клітинки. Всі обчислення школяр виконує подумки.
Виконання цього завдання дозволяє дитині навчитися визначати частини цілого через відсотки.