Досі дитина працювала з рядами чисел, які потрібно було лише завершувати або доповнювати. Цього разу учню пропонується навчитися формувати цілу послідовність чисел, маючи у своєму розпорядженні лише перше число, що задає увесь ряд.
Перед учнем міститься каркас такої послідовності, а над ним — опис того правила, яке слід використати для формування числового ряду. Дитина уважно читає опис цього правила та застосовує його до першого числа. Для цього необхідно не лише виконати певні обчислення (наприклад, якщо кожне наступне число має бути вдвічі більшим, ніж попереднє), а й застосувати логічне мислення. Скажімо, що якщо за правилами кожне наступне число формується сумою двох попередніх, то друге число повторюватиме перше, адже перше є поки що єдиним, і до нього не потрібно нічого додавати. І вже третє число є сумою двох попередніх.
Коли школяр заповнить правильними числами всі порожні клітинки, то пройде на новий етап, де буде інше правило формування послідовності, тож учню слід бути уважним, вивчаючи їх.