Завдяки відсоткам можна зрозуміти, як змінилася ситуація, адже певну кількість предметів можна прийняти за 100%, і тоді їхня зміна на те чи інше число буде означати зростання або зменшення на величину, яку можна порівняти з початковою кількістю.
Перед учнем – дві робочі зони, де вказуються числа та те, який відсоток вони становлять. Наприклад, в одній робочій зоні вказується, що за день продали 55 тістечок, і ця кількість береться як початкова, тобто як 100%. У іншій робочій зоні називається вже інша кількість проданих тістечок. Між ними – ілюстрація, що зображує те, що передають числа, наприклад, кондитерський магазин. По-перше, дитина має знайти, скільки відсотків від першого числа становить друге число. Потім – різницю між ними у відсотках.
Зробити всі потрібні обчислення досить просто, але для цього школяр має використати весь свій досвід роботи у цій темі, використовуючи вміння знаходити відсоток від числа та знання пропорційності. Тому ця вправа підсумовує всі знання з поданої теми.