Букв в українській мові всього тридцять три, і більшість з них передають на письмі один звук (хоча є виключення). Враховуючи, що загальний словниковий запас мови складає кілька сотень тисяч слів, дивовижним є те, як різна комбінація цього обмеженого числа звуків та літер надають можливість втілити таке багатство. У ході виконання цього завдання дитина пересвідчиться у важливості правильного порядку звуків та літер у слові. На екрані перед учнем міститься зображення двох персонажів. Біля кожного з них є своє робоче поле. На робочому полі одного з героїв міститься звукова кнопка. Натиснувши на неї, дитина почує те чи інше слово. На робочому полі іншого героя міститься кілька малюнків, які зображують абсолютно різні обʼєкти. Завдання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб серед цих предметів вибрати той, який називається словом, почутим завдяки звуковій кнопці. Оскільки ці предмети різні, називаються вони теж по-різному, а відтак і набір звуків у словах, що використовуються для назви цих предметів, теж сильно відрізняються, завдяки чому зробити правильний вибір дуже просто. Коли учень вибирає той предмет, який потрібно, то проходить на наступний етап завдання, де треба виконати аналогічні дії, проте там буде інше слово у звуковій кнопці та нові малюнки на робочій зоні другого персонажа. Ця вправа не тільки демонструє важливість правильного порядку звуків при називанні предметів, а й те, в які цікаві комбінації вони можуть складатись, формуючи різні назви для предметів. А багатий візуальний ряд служить стимулятором для збільшення цікавості учня при виконанні цього завдання.
Учень/учениця:
- виконує усно звуковий і звуко-буквений аналіз слів та будує звукові моделі слів з 5-8 звуків, в тому числі з подвоєними, м’якими, пом’якшеними приголосними, диграфами, дифтонгами і апострофом;
- виконує аналітико-синтетичні і конструктивні дії зі словами, як то: заміна, додавання, вилучення одного зі звуків слова з метою відновлення слова або зміни його значення.
Учень/учениця:
- правильно читає абетку, знає абеткові назви букв, відновлює пропущені літери та/або знаходить за записом потрібні літери в абетці;
- розташовує 5-6 слів за абеткою з орієнтацією на першу букву.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.