Оскільки числівники належать до іменникових частин мови, вони лексично і граматично є пов’язаними з іменником. Під час виконання завдань цього уроку дитина буде опрацьовувати випадки вживання з іменниками збірних числівників, стосовно яких в українській мові існують певні обмеження. В разі необхідності, дитина може пригадати правила їхнього вживання, натиснувши на піктограму «Знак запитання» у завданні.
На екрані перед дитиною знаходиться робоча зона з одним числівником та двома іменниками, серед яких школяр має обрати правильний та перенести його у відповідне місце, аби утворилося словосполучення. Коли учень виконує завдання правильно, то проходить на інший етап уроку, де потрібно виконати подібну роботу, але з іншими словами.
Виконуючи послідовно всі етапи цього уроку, дитина покращує знання з даної теми, запам’ятовує випадки правильного вживання збірних числівників з іменниками, а також розширює свій словниковий запас. Крім того, подібні завдання тренують спостережливість та уважність.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.