Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: слова, словосполучення, речення;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови або узгодження складових, або відповідні зазначеним в завданні прикметам;
- слухає і розуміє усне висловлювання, фіксує початок і кінець, визначає на слух кількість речень у тексті;
- відповідає на запитання за змістом прослуханого;
- демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії.
Стандарти
Мовленнєва змістова лінія
Cлухання та розуміння усного мовлення. Читання. Письмо. Говоріння.
-
Словниковий диктант на написання складних слів
-
Словниковий диктант на написання слів із частинкою пів
-
Гра «Слухаємо та запам'ятовуємо»
-
Гра «Подорож до зоопарку»
-
Гра «Телешоу»
-
Гра «Нумо, порахуй!»
-
Гра «Математичне лото»
-
Гра «Летимо в космос»
-
Словниковий диктант
-
Вибираємо, хто говорить складне речення
-
Юні винахідники
-
Гра «Небесні сузір'я»
-
Гра «Підводний світ»
-
Гра «Що? Де? Коли?»
-
Вставні слова та слова ввічливості
-
Гра «У світі тварин»
-
Граматичний чат
-
Гра «Подорожуємо областями України»
-
Гра «Знайомимося з різними мовами світу»
-
Дикий Захід
-
Подорожуємо в музеї світу
Учень/учениця:
- розуміє, як пов’язані мова і мовлення;
- має уявлення та пояснює зміст понять мовлення, види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування, адресат мовлення, мета спілкування;
- знає типи мовлення, наводить приклади відповідних висловлень;
- пояснює відмінність між мовленням усним і писемним, монологічним і діалогічним;
- знає доцільні етикетні формули відповідно до різних ситуацій спілкування, віку та статусу співрозмовника;
- застосовує всі види мовленнєвої діяльності;
- аналізує й осмислює ситуацію спілкування, визначає її складники;
- виявляє здатність логічно обґрунтовувати висловлювані думки й оцінки;
- усвідомлює важливість додержання правил спілкування: ввічливості, привітності, доброзичливості, уваги до співрозмовника, стриманості, тактовності.
-
Дописуємо повідомлення
-
Гра «Супермаркет»
-
Виправляємо словосполучення
-
Знаходимо речення зі вставним словом
-
Доповнюємо речення вставними конструкціями
-
Знаходимо вставні слова в текстах
-
Гра «Складаємо статтю»
-
Вибираємо слова ввічливості в діалогах
-
Визначаємо звертання в реченні
-
Гра «Завершуємо картину»
-
Гра «Театральна вистава»
-
Встановлюємо відповідність між поняттями та прикладами
-
Розставляємо репліки відповідно до змісту розмови
-
Вибираємо схему, застосовану в реченні
-
Доповнюємо діалог
-
Визначаємо пряму або непряму мову
-
Створюємо схеми
-
Спілкуємося про здоров'я
-
Визначаємо тип тексту
-
Визначаємо стиль мовлення
-
Сортуємо слова за стилями
-
Шукаємо слова потрібного стилю
-
Визначаємо тип мовлення
-
Розташовуємо абзаци в правильному порядку
-
Вибираємо слово потрібного стилю
-
Вписуємо стиль речень
-
Вибираємо, хто говорить зазначеним стилем
-
Вставні слова та слова ввічливості
-
Гра «Знайомимося з різними мовами світу»
-
Знайомимося з великодніми традиціями світу
Мовна змістова лінія
Текст. Речення. Слово. Звуки і букви. Склад. Наголос. Правопис.
Учень/учениця:
- знає основні способи словотвору;
- пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
- правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
- визначає способи творення слів;
- самостійно утворює нові слова вивченими способами;
- дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
- створює словотвірний ланцюжок;
- утворює складноскорочені слова;
- знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
-
Гра «Поле чудес»
-
Вибираємо корінь слова
-
Вписуємо префікси
-
Шукаємо слова із суфіксами
-
Гра «Спіймай закінчення»
-
Сортуємо форми слова та спільнокореневі слова
-
Розбираємо будову слова
-
Гра «Розкладаємо подарунки»
-
Гра «Знаходимо перлину»
-
Знаходимо потрібне слово
-
Утворюємо нове слово
-
Відновлюємо словотвірний ланцюжок
-
Відновлюємо префікси
-
Утворюємо нові слова
-
Утворюємо абревіатури
-
Переносимо слова до відповідного правила
-
Вибираємо правильний рядок
-
Гра «Хто що робить?»
-
Визначаємо правильне написання складних слів
-
Словниковий диктант на написання складних слів
-
Теоретичний довідник
-
Утворюємо складноскорочені слова
-
Гра «Підписуємо картину»
-
Знаходимо зайві слова із частинами пів- і напів-
-
Правопис складних слів
-
Утворюємо складні прикметники
-
Виправляємо помилки в реченнях
-
Шукаємо неправильно записані слова
-
Словниковий диктант на написання слів із частинкою пів
-
Гра «Відшукай правильний шлях»
-
Сортуємо слова з частками
-
Гра «Перший мільйон»
-
Дописуємо повідомлення
-
Утворюємо збірний іменник
-
Вписуємо кінцівки слів у речення
-
Утворюємо абстрактний іменник
-
Відгадуємо слова за родами
-
Вписуємо закінчення слів
-
Визначаємо рід абревіатур
-
Вписуємо кінцівку слова в речення з абревіатурами
Учень/учениця:
- знає та розуміє значення основних термінів розділу;
- пояснює лексичне значення слова;
- розуміє причини вилучення з активного вжитку застарілих слів та появи того чи іншого неологізму;
- пояснює відмінність між термінами та професійними словами;
- розрізняє слова за походженням;
- замінює іншомовне слово українським відповідником;
- розрізняє активну й пасивну лексику;
- розпізнає серед застарілих слів архаїзми та історизми;
- розрізняє слова загальновживані та стилістично забарвлені;
- редагує речення, у яких допущено лексичні помилки;
- знає, що вивчає фразеологія;
- розуміє та пояснює значення фразеологізмів;
- визначає фразеологізми в реченнях;
- використовує доречно фразеологізми;
- добирає фразеологічні синоніми та антоніми;
- визначає синтаксичну роль фразеологізмів у реченнях;
- редагує речення, у яких фразеологізми вжито неправильно.
-
Вибираємо слова власне українського походження
-
Підбираємо українські відповідники до іншомовних слів
-
Називаємо картину власне українським словом
-
Шукаємо зайве слово
-
Розподіляємо слова за походженням
-
Знаходимо власне українські слова-синоніми/антоніми
-
Гра «Зачароване власне українське слово»
-
Знаходимо запозичені слова
-
Розташовуємо слова правильно
-
Визначаємо правильність твердження
-
Правопис слів іншомовного походження
-
Гра «Подорож до зоопарку»
-
Сортуємо слова активної і пасивної лексики
-
Шукаємо відповідність
-
Гра «Телешоу»
-
Знаходимо неологізм, що відповідає лексичному значенню
-
Визначаємо застарілі слова
-
Шукаємо неологізми в реченнях
-
Відповідаємо на запитання вікторини
-
Вибираємо літературні слова
-
Знаходимо термін до визначення
-
Підбираємо синоніми до стилістично забарвлених слів
-
Визначаємо, де доречно вжито стилістично забарвлені слова
-
Знаходимо офіційно-ділову лексику в реченні
-
Складаємо документ з використанням офіційно-ділової лексики
-
Знаходимо професійну лексику
-
Розрізняємо професійну та офіційно-ділову лексику
-
Шукаємо просторіччя
-
Знаходимо жаргонізми
-
Літературні слова та діалектні відповідники
-
Омонімія: іменники та інші частини мови
-
Закінчуємо сенкан
-
Завершуємо прислів'я
-
Вибираємо прислів'я із займенниками
-
Гра «У пошуках фразеологізмів»
-
Утворюємо фразеологізми
-
Знаходимо синоніми до фразеологізмів
-
Знаходимо антоніми до фразеологізмів
-
Гра «Правильно чи неправильно»
-
Шукаємо фразеологізми в реченнях
-
Фразеологізми в ролі членів речення
-
Гра «Віднови прислів'я»
-
Відгадуємо фразеологізми за картинками
-
Встановлюємо відповідність
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки іменника;
- розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини;
- знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
- знаходить іменники в реченні;
- визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників;
- класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
- доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
- виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
- визначає в іменниках вивчені орфограми;
- помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
- користується орфографічним словником.
-
Правопис слів іншомовного походження
-
Знаходимо іменники в словах
-
Омонімія: іменники та інші частини мови
-
Дописуємо повідомлення
-
Гра «Нумо, порахуй!»
-
Вгадуємо речовинний іменник
-
Утворюємо збірний іменник
-
Вписуємо кінцівки слів у речення
-
Розрізняємо збірні й одиничні іменники
-
Гра «Перетворення»
-
Вибираємо істоти/неістоти в реченнях
-
Гра «Розкладаємо подушки»
-
Сортуємо конкретні та абстрактні іменники
-
Утворюємо абстрактний іменник
-
Переносимо слова певного роду
-
Вибираємо іменники певного роду
-
Гра «У світі кіно»
-
Відгадуємо слова за родами
-
Вибираємо слово спільного роду
-
Гра «Відгадай слово»
-
Закінчуємо сенкан
-
Вписуємо закінчення слів
-
Сортуємо іменники за родами
-
Вписуємо роди іменників
-
Визначаємо рід абревіатур
-
Вписуємо кінцівку слова в речення з абревіатурами
-
Гра «Динозаври»
-
Гра «Складаємо закляття»
-
Шукаємо іменники, що вживаються тільки в однині
-
Гра «Наукове шоу»
-
Гра «Називаємо зірку»
-
Знаходимо потрібні предмети
-
Знаходимо іменники, що вживаються тільки в множині
-
Сортуємо іменники
-
Подорож Сонячною системою
-
Розділяємо іменники на відміни
-
Гра «Спіймай слово»
-
Відмінюємо іменники І відміни
-
Відмінюємо іменники II відміни
-
Знаходимо правильне написання іменників II відміни
-
Вибираємо відмінкове закінчення іменників III та IV відміни
-
Вибираємо правильний варіант
-
Відмінювання іменників
-
Гра «Атлас світу»
-
Розділяємо змінювані та незмінювані іменники
-
Визначаємо відмінок незмінюваних іменників
-
Ставимо іменники в кличному відмінку
-
Вставляємо літери в речення
-
Відмінюємо множинні іменники
-
Відмінюємо імена, по батькові та прізвища
-
Гра «Космічний словничок»
-
Розрізняємо загальні і власні назви
-
Знаходимо правильне написання власних назв
-
Виконуємо тестове завдання
-
Дерево роду
-
Вибираємо іменникіи із закінченнями -а (-я) в родовому відмінку
-
Вибираємо іменники із закінченнями -у (-ю) в родовому відмінку
-
Дописуємо закінчення іменників І та ІІ відмін
-
Гра «Великі перегони»
-
Вибираємо слова з м'яким знаком
-
Пишемо правильно іменники в орудному відмінку
-
Добираємо синоніми до іменника з не-
-
Завершуємо прислів'я
-
Вибираємо речення, у якому не- з іменником написано правильно
-
Вибираємо речення, у якому іменник з не- є присудком
-
Підбираємо правильне слово, щоб закінчити речення
-
Підбираємо займенники до речення
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
-
Встановлюємо відповідність між прикметником і розрядом
-
Гра «Розподіляємо прикметники на мушлях»
-
Знаходимо зайвий прикметник
-
Знаходимо потрібні прикметники в реченні
-
Змінюємо прикметники
-
Сортуємо прикметники за формами
-
Гра «Утвори прикметник»
-
Досліджуємо синтаксичну роль прикметників
-
Утворюємо вищий ступінь порівняння прикметників
-
Утворюємо найвищий ступінь порівняння прикметників
-
Відмінюємо прикметники
-
Розділяємо прикметники по групах
-
Відмінюємо назви кольорів
-
Ставимо прикметник у потрібний відмінок
-
Змінюємо словосполучення за відмінками
-
Знаходимо помилки у відмінюванні
-
Змінюємо прикметники за родами
-
Вибираємо правильну форму прикметника
-
Відмінюємо прикметники у множині
-
Підбираємо прикметник до іменника
-
Утворюємо прикметники
-
Гра «Зміни слово»
-
Знаходимо помилки
-
Визначаємо правильне написання не- з прикметниками
-
Підбираємо суфікси
-
Утворюємо прикметники за морфемами
-
Визначаємо правильне написання прикметників
-
Гра «Танцюють всі»
-
Вибираємо правильне написання прикметників
-
Гра «Правильний шлях»
-
Утворюємо словосполучення з прикметником
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
-
Світами за скарбами
-
Розгадуємо ребуси
-
Гра «Математичне лото»
-
Прості, складні і складені числівники
-
Гра «Летимо в космос»
-
Кількісні та порядкові числівники
-
Утворюємо порядкові числівники
-
Встановлюємо відповідність
-
Третій зайвий
-
Доповнюємо словосполучення
-
Визначаємо синтаксичну роль числівника
-
Визначаємо синтаксичну роль усіх членів речення
-
Визначаємо відмінок числівника
-
Визначаємо правильне написання числівників
-
Відмінюємо кількісні числівники
-
Гра «Піратські мандри»
-
Відмінюємо дробові числівники
-
Записуємо словосполучення з дробовими числівниками
-
Гра «Кінні перегони»
-
Відмінюємо збірні числівники
-
Гра «У світі новин»
-
Визначаємо час
-
Гра «Супермаркет»
-
Дописуємо текст
-
Словниковий диктант
Учень/учениця:
- знає й розуміє значення займенника;
- знає морфологічні ознаки займенників;
- знаходить займенники в тексті;
- відрізняє займенники від інших частин мови;
- правильно визначає розряд займенників;
- утворює неозначені й заперечні займенники;
- відмінює правильно займенники різних розрядів;
- пояснює правопис займенників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні та вживанні займенників;
- використовує займенники для зв’язку речень у тексті;
- правильно поєднує займенники з прийменниками.
-
Знаходимо займенники в словах
-
Виправляємо помилки в реченнях
-
Вивчаємо розряди займенників
-
Шукаємо займенники в реченні
-
Гра «Як назвати катер?»
-
Розподіляємо займенники
-
Вибираємо прислів'я із займенниками
-
Знаходимо займенники в тексті
-
Ставимо займенники в правильну форму
-
Відмінюємо займенники
-
Вибираємо потрібний рядок займенників
-
Виправляємо словосполучення
-
Визначаємо відмінок займенника
-
Виконуємо морфологічний розбір займенників
Учень/учениця:
- знає визначення словосполучення й речення, пояснює різницю між ними;
- усвідомлює роль звертань, вставних слів (словосполучень) та однорідних членів речення в мовленні;
- розставляє розділові знаки у простих реченнях, що містять однорідні члени речення, звертання, вставні слова, та між частинами складних речень за вивченими правилами;
- розрізняє словосполучення й речення, прості й складні речення;
- визначає головне й залежне слова у словосполученні;
- визначає головні та другорядні члени речення;
- знаходить у реченні вставні слова, звертання та однорідні члени речення;
- називає частини мови, якими вони виражені;
- будує речення зі звертаннями, вставними словами, однорідними членами речення; із простих речень — складне; речення з прямою мовою;
- знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила;
- знає особливості будови тексту, мовні засоби зв’язку між його частинами;
- застосовує знання про текст, його будову, ознаки, засоби зв’язності для побудови висловлення на визначену тему;
- складає план прослуханого або прочитаного тексту;
- знає сфери вживання, основні види висловлень, загальні та мовні ознаки основних стилів мовлення;
- розуміє основну функцію, сферу вживання офіційно-ділового стилю;
- розрізняє стилі мовлення, визначає сферу використання;
- помічає й виправляє стилістичні огріхи у висловленнях і текстах.
-
Вписуємо закінчення слів
-
Вписуємо кінцівку слова в речення з абревіатурами
-
Вибираємо речення, у якому іменник з не- є присудком
-
Підбираємо правильне слово, щоб закінчити речення
-
Ставимо займенники в правильну форму
-
Підбираємо займенники до речення
-
Виправляємо словосполучення
-
Фразеологізми в ролі членів речення
-
Утворюємо словосполучення
-
Знаходимо зайве
-
Гра «Цікаві хмаринки»
-
Підбираємо словосполучення до схем
-
Визначаємо головні й залежні слова
-
Визначаємо види речень
-
Ставимо правильний розділовий знак
-
Називаємо вид речення за будовою
-
Змінюємо речення
-
Встановлюємо відповідність
-
Знаходимо словосполучення в реченні
-
Знаходимо рядок, який не є реченням
-
Визначаємо головні члени речення
-
Підкреслюємо головні члени речення
-
Визначаємо однорідні члени речення
-
Вибираємо «так» чи «ні»
-
Гра «Розгадай ребус»
-
Вставляємо пропущені головні члени речення
-
Розставляємо пропущені розділові знаки
-
Знаходимо узагальнююче слово
-
Знаходимо речення зі вставним словом
-
Доповнюємо речення вставними конструкціями
-
Знаходимо вставні слова в текстах
-
Гра «Складаємо статтю»
-
Вибираємо слова ввічливості в діалогах
-
Гра «Розстав правильно»
-
Досліджуємо вставні слова та однозвучні члени речення
-
Визначаємо звертання в реченні
-
Розставляємо правильно розділові знаки в реченнях
-
Знаходимо речення з помилкою
-
Гра «Завершуємо картину»
-
Вибираємо схему, застосовану в реченні
-
Вибираємо діалог, у якому правильно розставлені розділові знаки
-
Доповнюємо діалог
-
Створюємо схеми
-
Спілкуємося про здоров'я
-
Вибираємо, хто говорить складне речення
-
Розпізнаємо складні речення
-
Утворюємо складні речення
-
Підкреслюємо граматичні основи речення
-
Вибираємо, чи правильно підкреслені граматичні основи речень
-
З'ясовуємо, чим поєднуються частини складного речення
-
Вибираємо сполучники, які з'єднують частини речень
-
Гра «Прогноз погоди»
-
Знаходимо схему, яка відповідає реченню
-
Створюємо схему складного речення
-
Знаходимо зв'язний текст
-
Визначаємо відсутню частину тексту
-
Спостерігаємо за фокусниками
-
Визначаємо, що виражає заговолок тексту
-
Визначаємо тип тексту
-
Називаємо текст
-
Юні винахідники
Діяльнісна змістова лінія
Формування діяльнісної компетентності, навчальних умінь і навичок. Опанування стратегіями, що визначають мовленнєву діяльність, соціально-комунікативну поведінку учнів, спрямовані на виконання навчальних завдань і розв’язання життєвих проблем. Розвиток різних видів мислення, оволодіння інтелектуальними вміннями, розумовими операціями й способами дій.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
-
Гра «Поле чудес»
-
Вибираємо корінь слова
-
Вписуємо префікси
-
Шукаємо слова із суфіксами
-
Гра «Спіймай закінчення»
-
Сортуємо форми слова та спільнокореневі слова
-
Розбираємо будову слова
-
Гра «Розкладаємо подарунки»
-
Гра «Знаходимо перлину»
-
Знаходимо потрібне слово
-
Утворюємо нове слово
-
Відновлюємо словотвірний ланцюжок
-
Відновлюємо префікси
-
Утворюємо нові слова
-
Утворюємо абревіатури
-
Переносимо слова до відповідного правила
-
Вибираємо правильний рядок
-
Гра «Хто що робить?»
-
Визначаємо правильне написання складних слів
-
Утворюємо складноскорочені слова
-
Гра «Підписуємо картину»
-
Знаходимо зайві слова із частинами пів- і напів-
-
Правопис складних слів
-
Утворюємо складні прикметники
-
Виправляємо помилки в реченнях
-
Шукаємо неправильно записані слова
-
Гра «Відшукай правильний шлях»
-
Сортуємо слова з частками
-
Гра «Перший мільйон»
-
Шукаємо зайве слово
-
Розподіляємо слова за походженням
-
Гра «Слухаємо та запам'ятовуємо»
-
Сортуємо слова активної і пасивної лексики
-
Шукаємо відповідність
-
Визначаємо застарілі слова
-
Знаходимо іменники в словах
-
Омонімія: іменники та інші частини мови
-
Дописуємо повідомлення
-
Гра «Нумо, порахуй!»
-
Вгадуємо речовинний іменник
-
Утворюємо збірний іменник
-
Вписуємо кінцівки слів у речення
-
Розрізняємо збірні й одиничні іменники
-
Гра «Перетворення»
-
Вибираємо істоти/неістоти в реченнях
-
Гра «Розкладаємо подушки»
-
Сортуємо конкретні та абстрактні іменники
-
Утворюємо абстрактний іменник
-
Переносимо слова певного роду
-
Вибираємо іменники певного роду
-
Гра «У світі кіно»
-
Відгадуємо слова за родами
-
Вибираємо слово спільного роду
-
Гра «Відгадай слово»
-
Закінчуємо сенкан
-
Вписуємо закінчення слів
-
Сортуємо іменники за родами
-
Вписуємо роди іменників
-
Визначаємо рід абревіатур
-
Вписуємо кінцівку слова в речення з абревіатурами
-
Гра «Динозаври»
-
Гра «Складаємо закляття»
-
Шукаємо іменники, що вживаються тільки в однині
-
Гра «Наукове шоу»
-
Гра «Називаємо зірку»
-
Знаходимо потрібні предмети
-
Знаходимо іменники, що вживаються тільки в множині
-
Сортуємо іменники
-
Подорож Сонячною системою
-
Розділяємо іменники на відміни
-
Гра «Спіймай слово»
-
Відмінюємо іменники І відміни
-
Відмінюємо іменники II відміни
-
Знаходимо правильне написання іменників II відміни
-
Вибираємо правильний варіант
-
Відмінювання іменників
-
Гра «Атлас світу»
-
Розділяємо змінювані та незмінювані іменники
-
Визначаємо відмінок незмінюваних іменників
-
Ставимо іменники в кличному відмінку
-
Відмінюємо множинні іменники
-
Відмінюємо імена, по батькові та прізвища
-
Гра «Космічний словничок»
-
Виконуємо тестове завдання
-
Пишемо правильно іменники в орудному відмінку
-
Добираємо синоніми до іменника з не-
-
Вибираємо речення, у якому не- з іменником написано правильно
-
Вибираємо речення, у якому іменник з не- є присудком
-
Підбираємо правильне слово, щоб закінчити речення
-
Встановлюємо відповідність між прикметником і розрядом
-
Гра «Розподіляємо прикметники на мушлях»
-
Знаходимо зайвий прикметник
-
Знаходимо потрібні прикметники в реченні
-
Змінюємо прикметники
-
Сортуємо прикметники за формами
-
Гра «Утвори прикметник»
-
Досліджуємо синтаксичну роль прикметників
-
Утворюємо вищий ступінь порівняння прикметників
-
Утворюємо найвищий ступінь порівняння прикметників
-
Відмінюємо прикметники
-
Розділяємо прикметники по групах
-
Відмінюємо назви кольорів
-
Ставимо прикметник у потрібний відмінок
-
Змінюємо словосполучення за відмінками
-
Знаходимо помилки у відмінюванні
-
Змінюємо прикметники за родами
-
Вибираємо правильну форму прикметника
-
Відмінюємо прикметники у множині
-
Підбираємо прикметник до іменника
-
Утворюємо прикметники
-
Гра «Зміни слово»
-
Знаходимо помилки
-
Визначаємо правильне написання не- з прикметниками
-
Підбираємо суфікси
-
Утворюємо прикметники за морфемами
-
Визначаємо правильне написання прикметників
-
Гра «Танцюють всі»
-
Вибираємо правильне написання прикметників
-
Гра «Правильний шлях»
-
Утворюємо словосполучення з прикметником
-
Світами за скарбами
-
Розгадуємо ребуси
-
Гра «Математичне лото»
-
Прості, складні і складені числівники
-
Кількісні та порядкові числівники
-
Утворюємо порядкові числівники
-
Встановлюємо відповідність
-
Третій зайвий
-
Доповнюємо словосполучення
-
Визначаємо синтаксичну роль числівника
-
Визначаємо синтаксичну роль усіх членів речення
-
Визначаємо відмінок числівника
-
Визначаємо правильне написання числівників
-
Відмінюємо кількісні числівники
-
Гра «Піратські мандри»
-
Відмінюємо дробові числівники
-
Записуємо словосполучення з дробовими числівниками
-
Гра «Кінні перегони»
-
Відмінюємо збірні числівники
-
Гра «У світі новин»
-
Визначаємо час
-
Дописуємо текст
-
Словниковий диктант
-
Вивчаємо розряди займенників
-
Шукаємо займенники в реченні
-
Розподіляємо займенники
-
Вибираємо прислів'я із займенниками
-
Ставимо займенники в правильну форму
-
Вибираємо потрібний рядок займенників
-
Виконуємо морфологічний розбір займенників
-
Утворюємо фразеологізми
-
Фразеологізми в ролі членів речення
-
Утворюємо словосполучення
-
Знаходимо зайве
-
Гра «Цікаві хмаринки»
-
Визначаємо головні й залежні слова
-
Визначаємо види речень
-
Ставимо правильний розділовий знак
-
Називаємо вид речення за будовою
-
Змінюємо речення
-
Знаходимо рядок, який не є реченням
-
Визначаємо головні члени речення
-
Підкреслюємо головні члени речення
-
Визначаємо однорідні члени речення
-
Вибираємо «так» чи «ні»
-
Гра «Розгадай ребус»
-
Вставляємо пропущені головні члени речення
-
Розставляємо пропущені розділові знаки
-
Знаходимо узагальнююче слово
-
Гра «Розстав правильно»
-
Досліджуємо вставні слова та однозвучні члени речення
-
Розставляємо правильно розділові знаки в реченнях
-
Вибираємо схему, застосовану в реченні
-
Вибираємо діалог, у якому правильно розставлені розділові знаки
-
Спілкуємося про здоров'я
-
Вибираємо, хто говорить складне речення
-
Визначаємо, що виражає заговолок тексту
-
Юні винахідники
Учень/учениця:
- аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
- порівнює, узагальнює їх;
- виділяє головне з-поміж другорядного;
- здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
- моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.
-
Вписуємо префікси
-
Шукаємо слова із суфіксами
-
Гра «Спіймай закінчення»
-
Сортуємо форми слова та спільнокореневі слова
-
Розбираємо будову слова
-
Гра «Розкладаємо подарунки»
-
Гра «Знаходимо перлину»
-
Знаходимо потрібне слово
-
Утворюємо нове слово
-
Відновлюємо словотвірний ланцюжок
-
Відновлюємо префікси
-
Утворюємо нові слова
-
Називаємо картину власне українським словом
-
Знаходимо власне українські слова-синоніми/антоніми
-
Гра «Зачароване власне українське слово»
-
Знаходимо запозичені слова
-
Розташовуємо слова правильно
-
Визначаємо правильність твердження
-
Знаходимо неологізм, що відповідає лексичному значенню
-
Визначаємо застарілі слова
-
Шукаємо неологізми в реченнях
-
Відповідаємо на запитання вікторини
-
Вибираємо літературні слова
-
Знаходимо термін до визначення
-
Підбираємо синоніми до стилістично забарвлених слів
-
Визначаємо, де доречно вжито стилістично забарвлені слова
-
Знаходимо офіційно-ділову лексику в реченні
-
Знаходимо професійну лексику
-
Розрізняємо професійну та офіційно-ділову лексику
-
Шукаємо просторіччя
-
Знаходимо жаргонізми
-
Літературні слова та діалектні відповідники
-
Знаходимо іменники в словах
-
Омонімія: іменники та інші частини мови
-
Дописуємо повідомлення
-
Гра «Нумо, порахуй!»
-
Вгадуємо речовинний іменник
-
Утворюємо збірний іменник
-
Вписуємо кінцівки слів у речення
-
Розрізняємо збірні й одиничні іменники
-
Гра «Перетворення»
-
Вибираємо істоти/неістоти в реченнях
-
Гра «Розкладаємо подушки»
-
Сортуємо конкретні та абстрактні іменники
-
Утворюємо абстрактний іменник
-
Переносимо слова певного роду
-
Вибираємо іменники певного роду
-
Гра «У світі кіно»
-
Відгадуємо слова за родами
-
Вибираємо слово спільного роду
-
Гра «Відгадай слово»
-
Закінчуємо сенкан
-
Вписуємо закінчення слів
-
Сортуємо іменники за родами
-
Вписуємо роди іменників
-
Визначаємо рід абревіатур
-
Вписуємо кінцівку слова в речення з абревіатурами
-
Гра «Динозаври»
-
Гра «Складаємо закляття»
-
Шукаємо іменники, що вживаються тільки в однині
-
Гра «Наукове шоу»
-
Гра «Називаємо зірку»
-
Знаходимо потрібні предмети
-
Знаходимо іменники, що вживаються тільки в множині
-
Сортуємо іменники
-
Подорож Сонячною системою
-
Вставляємо літери в речення
-
Дерево роду
-
Гра «Великі перегони»
-
Завершуємо прислів'я
-
Визначаємо відмінок числівника
-
Гра «Піратські мандри»
-
Гра «У світі новин»
-
Дописуємо текст
-
Вивчаємо розряди займенників
-
Ставимо займенники в правильну форму
-
Виправляємо словосполучення
-
Виконуємо морфологічний розбір займенників
-
Гра «У пошуках фразеологізмів»
-
Знаходимо синоніми до фразеологізмів
-
Шукаємо фразеологізми в реченнях
-
Гра «Віднови прислів'я»
-
Підбираємо словосполучення до схем
-
Встановлюємо відповідність
-
Встановлюємо відповідність
-
Знаходимо словосполучення в реченні
-
Підкреслюємо головні члени речення
-
Знаходимо речення з помилкою
-
Встановлюємо відповідність між поняттями та прикладами
-
Розставляємо репліки відповідно до змісту розмови
-
Доповнюємо діалог
-
Визначаємо пряму або непряму мову
-
Створюємо схеми
-
Розпізнаємо складні речення
-
Утворюємо складні речення
-
Підкреслюємо граматичні основи речення
-
Вибираємо, чи правильно підкреслені граматичні основи речень
-
З'ясовуємо, чим поєднуються частини складного речення
-
Вибираємо сполучники, які з'єднують частини речень
-
Гра «Прогноз погоди»
-
Знаходимо схему, яка відповідає реченню
-
Створюємо схему складного речення
-
Знаходимо зв'язний текст
-
Спостерігаємо за фокусниками
-
Визначаємо тип тексту
-
Називаємо текст
-
Юні винахідники
-
Визначаємо стиль мовлення
-
Шукаємо слова потрібного стилю
-
Визначаємо тип мовлення
-
Розташовуємо абзаци в правильному порядку
-
Вибираємо слово потрібного стилю
-
Вписуємо стиль речень
-
Вибираємо, хто говорить зазначеним стилем
-
Гра «Небесні сузір'я»
-
Гра «Підводний світ»
-
Гра «Що? Де? Коли?»
-
Гра «Вірю/не вірю»
-
Складаємо інгредієнти національних страв
-
Вікторина «Держава та її символи»
-
Знаходимо «відоме» в тексті
-
Досліджуємо свята
-
Гра «Знайомимося з різними мовами світу»
Учень/учениця:
- уявляє словесно описані предмети та явища;
- переносить раніше засвоєні знання та вміння в нову ситуацію;
- помічає й формулює проблему в процесі навчання;
- усвідомлює структуру предмета вивчення;
- робить припущення щодо способу розв’язання певної проблеми, добирає аргументи для його доведення (у нескладних випадках);
- помічає красу в мовних явищах, явищах природи, у творах мистецтва, у вчинках людей і результатах їхньої діяльності;
- критично оцінює свої вчинки, узгоджує їх із загальнолюдськими моральними нормами;
- виявляє готовність і здатність творити добро словом і ділом.
-
Гра «Спіймай закінчення»
-
Знаходимо потрібне слово
-
Гра «Хто що робить?»
-
Знаходимо запозичені слова
-
Визначаємо правильність твердження
-
Гра «Подорож до зоопарку»
-
Гра «Телешоу»
-
Знаходимо іменники в словах
-
Гра «Перетворення»
-
Закінчуємо сенкан
-
Гра «Складаємо закляття»
-
Шукаємо іменники, що вживаються тільки в однині
-
Гра «Називаємо зірку»
-
Вибираємо відмінкове закінчення іменників III та IV відміни
-
Вставляємо літери в речення
-
Дерево роду
-
Дописуємо закінчення іменників І та ІІ відмін
-
Виправляємо помилки в реченнях
-
Ставимо займенники в правильну форму
-
Виконуємо морфологічний розбір займенників
-
Знаходимо антоніми до фразеологізмів
-
Шукаємо фразеологізми в реченнях
-
Гра «Театральна вистава»
-
Спостерігаємо за фокусниками
-
Визначаємо, що виражає заговолок тексту
-
Сортуємо слова за стилями
-
Розташовуємо абзаци в правильному порядку
-
Гра «Небесні сузір'я»
-
Гра «Підводний світ»
-
Гра «Що? Де? Коли?»
-
Гра «У світі тварин»
-
Граматичний чат
-
Гра «Подорожуємо областями України»
-
Складаємо інгредієнти національних страв
-
Вікторина «Держава та її символи»
-
Досліджуємо свята
-
Досліджуємо Антарктиду
-
Дикий Захід
-
Приказки народів світу
-
Знайомимось із фобіями
-
Подорожуємо в музеї світу
-
Знайомимося з великодніми традиціями світу
Соціокультурна змістова лінія
Засвоєння культурних і духовних цінностей свого та інших народів, а також норм, що регулюють стосунки між людьми різних вікових категорій, статей, націй і сприяють естетичному та морально-етичному вихованню особистості.
Учень/учениця:
- сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті відомості та добирає й використовує ті з них, які необхідні для досягнення певної комунікативної мети;
- використовує українську мову як засіб формування ціннісної позиції щодо громадянського патріотизму, любові до Батьківщини, української природи, почуття гордості за свою країну, поваги до її історії, культури й історичних пам’яток, сімейних цінностей, визнання цінності здоров’я свого й інших, оптимізм у сприйманні світу;
- усвідомлює необхідність бути готовим і здатним дотримуватися морально-етичних норм стосовно дорослих і ровесників у школі, позашкільному житті, дома, суспільно корисній діяльності.
-
Шукаємо неправильно записані слова
-
Визначаємо, де доречно вжито стилістично забарвлені слова
-
Знаходимо офіційно-ділову лексику в реченні
-
Складаємо документ з використанням офіційно-ділової лексики
-
Дописуємо повідомлення
-
Гра «Динозаври»
-
Шукаємо іменники, що вживаються тільки в однині
-
Подорож Сонячною системою
-
Визначаємо час
-
Гра «Супермаркет»
-
Вибираємо слова ввічливості в діалогах
-
Розставляємо репліки відповідно до змісту розмови
-
Вибираємо діалог, у якому правильно розставлені розділові знаки
-
Визначаємо відсутню частину тексту
-
Визначаємо, що виражає заговолок тексту
-
Визначаємо тип тексту
-
Називаємо текст
-
Вставні слова та слова ввічливості
-
Гра «Подорожуємо областями України»
-
Гра «Вірю/не вірю»
-
Складаємо інгредієнти національних страв
-
Вікторина «Держава та її символи»
-
Знаходимо «відоме» в тексті
-
Досліджуємо свята
-
Гра «Знайомимося з різними мовами світу»
-
Досліджуємо Антарктиду
-
Дикий Захід
-
Приказки народів світу
-
Знайомимось із фобіями
-
Подорожуємо в музеї світу
-
Знайомимося з великодніми традиціями світу
