Учень/учениця:
-    розрізняє на слух мовні одиниці: слова, словосполучення, речення; 
-    виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови або узгодження складових, або відповідні зазначеним в завданні прикметам;
-    слухає і розуміє усне висловлювання, фіксує початок і кінець, визначає на слух кількість речень у  тексті;
-    відповідає на запитання за змістом прослуханого; 
-    демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії.
Стандарти
 
            Мовленнєва змістова лінія
Cлухання та розуміння усного мовлення. Читання. Письмо. Говоріння.
- 
                        
                            Словниковий диктант на написання складних слів
- 
                        
                            Словниковий диктант на написання слів із частинкою пів-
- 
                        
                            Гра «Слухаємо та запам'ятовуємо»
- 
                        
                            Гра «Подорож до зоопарку»
- 
                        
                            Гра «Телешоу»
- 
                        
                            Гра «Нумо, порахуй!»
- 
                        
                            Гра «Математичне лото»
- 
                        
                            Гра «Летимо в космос»
- 
                        
                            Словниковий диктант
- 
                        
                            Вибираємо, хто говорить складне речення
- 
                        
                            Юні винахідники
- 
                        
                            Гра «Небесні сузір'я»
- 
                        
                            Гра «Підводний світ»
- 
                        
                            Гра «Що? Де? Коли?»
- 
                        
                            Вставні слова та слова ввічливості
- 
                        
                            Гра «У світі тварин»
- 
                        
                            Граматичний чат
- 
                        
                            Гра «Подорожуємо областями України»
- 
                        
                            Гра «Знайомимося з різними мовами світу»
- 
                        
                            Дикий Захід
- 
                        
                            Подорожуємо в музеї світу
Учень/учениця:
-    розуміє, як пов’язані мова і мовлення;
-    має уявлення та пояснює зміст понять мовлення, види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування, адресат мовлення, мета спілкування;
-    знає типи мовлення, наводить приклади відповідних висловлень;
-    пояснює відмінність між мовленням усним і писемним, монологічним і діалогічним;
-    знає доцільні етикетні формули відповідно до різних ситуацій спілкування, віку та статусу співрозмовника;
-    застосовує всі види мовленнєвої діяльності;
-    аналізує й осмислює  ситуацію спілкування, визначає її складники; 
-    виявляє здатність логічно обґрунтовувати висловлювані думки й оцінки;
-    усвідомлює важливість додержання правил спілкування: ввічливості, привітності, доброзичливості, уваги до співрозмовника, стриманості, тактовності.
- 
                        
                            Дописуємо повідомлення
- 
                        
                            Гра «Супермаркет»
- 
                        
                            Виправляємо словосполучення
- 
                        
                            Знаходимо речення зі вставним словом
- 
                        
                            Доповнюємо речення вставними конструкціями
- 
                        
                            Знаходимо вставні слова в текстах
- 
                        
                            Гра «Складаємо статтю»
- 
                        
                            Вибираємо слова ввічливості в діалогах
- 
                        
                            Визначаємо звертання в реченні
- 
                        
                            Гра «Завершуємо картину»
- 
                        
                            Гра «Театральна вистава»
- 
                        
                            Встановлюємо відповідність між поняттями та прикладами
- 
                        
                            Розставляємо репліки відповідно до змісту розмови
- 
                        
                            Вибираємо схему, застосовану в реченні
- 
                        
                            Доповнюємо діалог
- 
                        
                            Визначаємо пряму або непряму мову
- 
                        
                            Створюємо схеми
- 
                        
                            Спілкуємося про здоров'я
- 
                        
                            Визначаємо тип тексту
- 
                        
                            Визначаємо стиль мовлення
- 
                        
                            Сортуємо слова за стилями
- 
                        
                            Шукаємо слова потрібного стилю
- 
                        
                            Визначаємо тип мовлення
- 
                        
                            Розташовуємо абзаци в правильному порядку
- 
                        
                            Вибираємо слово потрібного стилю
- 
                        
                            Вписуємо стиль речень
- 
                        
                            Вибираємо, хто говорить зазначеним стилем
- 
                        
                            Вставні слова та слова ввічливості
- 
                        
                            Гра «Знайомимося з різними мовами світу»
- 
                        
                            Знайомимося з великодніми традиціями світу
Мовна змістова лінія
Текст. Речення. Слово. Звуки і букви. Склад. Наголос. Правопис.
Учень/учениця:
-    знає основні способи словотвору;
-    пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
-    правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
-    визначає способи творення слів; 
-    самостійно утворює нові слова вивченими способами;
-    дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
-    створює словотвірний ланцюжок;
-    утворює складноскорочені слова; 
-    знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
- 
                        
                            Гра «Поле чудес»
- 
                        
                            Вибираємо корінь слова
- 
                        
                            Вписуємо префікси
- 
                        
                            Шукаємо слова із суфіксами
- 
                        
                            Гра «Спіймай закінчення»
- 
                        
                            Сортуємо форми слова та спільнокореневі слова
- 
                        
                            Розбираємо будову слова
- 
                        
                            Гра «Розкладаємо подарунки»
- 
                        
                            Гра «Знаходимо перлину»
- 
                        
                            Знаходимо потрібне слово
- 
                        
                            Утворюємо нове слово
- 
                        
                            Відновлюємо словотвірний ланцюжок
- 
                        
                            Відновлюємо префікси
- 
                        
                            Утворюємо нові слова
- 
                        
                            Утворюємо абревіатури
- 
                        
                            Переносимо слова до відповідного правила
- 
                        
                            Вибираємо правильний рядок
- 
                        
                            Гра «Хто що робить?»
- 
                        
                            Визначаємо правильне написання складних слів
- 
                        
                            Словниковий диктант на написання складних слів
- 
                        
                            Теоретичний довідник
- 
                        
                            Утворюємо складноскорочені слова
- 
                        
                            Гра «Підписуємо картину»
- 
                        
                            Знаходимо зайві слова із частинами пів- і напів-
- 
                        
                            Правопис складних слів
- 
                        
                            Утворюємо складні прикметники
- 
                        
                            Виправляємо помилки в реченнях
- 
                        
                            Шукаємо неправильно записані слова
- 
                        
                            Словниковий диктант на написання слів із частинкою пів-
- 
                        
                            Гра «Відшукай правильний шлях»
- 
                        
                            Сортуємо слова з частками
- 
                        
                            Гра «Перший мільйон»
- 
                        
                            Дописуємо повідомлення
- 
                        
                            Утворюємо збірний іменник
- 
                        
                            Вписуємо кінцівки слів у речення
- 
                        
                            Утворюємо абстрактний іменник
- 
                        
                            Відгадуємо слова за родами
- 
                        
                            Вписуємо закінчення слів
- 
                        
                            Визначаємо рід абревіатур
- 
                        
                            Вписуємо кінцівку слова в речення з абревіатурами
Учень/учениця:
-    знає та розуміє значення основних термінів розділу;
-    пояснює лексичне значення слова;
-    розуміє причини вилучення з активного вжитку застарілих слів та появи того чи іншого неологізму;
-    пояснює відмінність між термінами та професійними словами;
-    розрізняє слова за походженням; 
-    замінює іншомовне слово українським відповідником;
-    розрізняє активну й пасивну лексику;
-    розпізнає серед застарілих слів архаїзми та історизми;
-    розрізняє слова загальновживані та стилістично забарвлені;
-    редагує речення, у яких допущено лексичні помилки;
-    знає, що вивчає фразеологія;
-    розуміє та пояснює значення фразеологізмів;
-    визначає фразеологізми в реченнях;
-    використовує доречно фразеологізми; 
-    добирає фразеологічні синоніми та антоніми;
-    визначає синтаксичну роль фразеологізмів у реченнях;
-    редагує речення, у яких фразеологізми вжито неправильно.
- 
                        
                            Вибираємо слова власне українського походження
- 
                        
                            Підбираємо українські відповідники до іншомовних слів
- 
                        
                            Називаємо картину власне українським словом
- 
                        
                            Шукаємо зайве слово
- 
                        
                            Розподіляємо слова за походженням
- 
                        
                            Знаходимо власне українські слова-синоніми/антоніми
- 
                        
                            Гра «Зачароване власне українське слово»
- 
                        
                            Знаходимо запозичені слова
- 
                        
                            Розташовуємо слова правильно
- 
                        
                            Визначаємо правильність твердження
- 
                        
                            Правопис слів іншомовного походження
- 
                        
                            Гра «Подорож до зоопарку»
- 
                        
                            Сортуємо слова активної і пасивної лексики
- 
                        
                            Шукаємо відповідність
- 
                        
                            Гра «Телешоу»
- 
                        
                            Знаходимо неологізм, що відповідає лексичному значенню
- 
                        
                            Визначаємо застарілі слова
- 
                        
                            Шукаємо неологізми в реченнях
- 
                        
                            Відповідаємо на запитання вікторини
- 
                        
                            Вибираємо літературні слова
- 
                        
                            Знаходимо термін до визначення
- 
                        
                            Підбираємо синоніми до стилістично забарвлених слів
- 
                        
                            Визначаємо, де доречно вжито стилістично забарвлені слова
- 
                        
                            Знаходимо офіційно-ділову лексику в реченні
- 
                        
                            Складаємо документ з використанням офіційно-ділової лексики
- 
                        
                            Знаходимо професійну лексику
- 
                        
                            Розрізняємо професійну та офіційно-ділову лексику
- 
                        
                            Шукаємо просторіччя
- 
                        
                            Знаходимо жаргонізми
- 
                        
                            Літературні слова та діалектні відповідники
- 
                        
                            Омонімія: іменники та інші частини мови
- 
                        
                            Закінчуємо сенкан
- 
                        
                            Завершуємо прислів'я
- 
                        
                            Вибираємо прислів'я із займенниками
- 
                        
                            Гра «У пошуках фразеологізмів»
- 
                        
                            Утворюємо фразеологізми
- 
                        
                            Знаходимо синоніми до фразеологізмів
- 
                        
                            Знаходимо антоніми до фразеологізмів
- 
                        
                            Гра «Правильно чи неправильно»
- 
                        
                            Шукаємо фразеологізми в реченнях
- 
                        
                            Фразеологізми в ролі членів речення
- 
                        
                            Гра «Віднови прислів'я»
- 
                        
                            Відгадуємо фразеологізми за картинками
- 
                        
                            Встановлюємо відповідність
Учень/учениця:
-    знає морфологічні ознаки іменника;  
-    розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини; 
-    знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
-    знаходить іменники в реченні;
-    визначає належність іменника до певного роду, відмінкову  форму та число іменників; 
-    класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
-    доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
-    виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
-    визначає в іменниках вивчені орфограми;
-    помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
-    користується орфографічним словником.
- 
                        
                            Правопис слів іншомовного походження
- 
                        
                            Знаходимо іменники в словах
- 
                        
                            Омонімія: іменники та інші частини мови
- 
                        
                            Дописуємо повідомлення
- 
                        
                            Гра «Нумо, порахуй!»
- 
                        
                            Вгадуємо речовинний іменник
- 
                        
                            Утворюємо збірний іменник
- 
                        
                            Вписуємо кінцівки слів у речення
- 
                        
                            Розрізняємо збірні й одиничні іменники
- 
                        
                            Гра «Перетворення»
- 
                        
                            Вибираємо істоти/неістоти в реченнях
- 
                        
                            Гра «Розкладаємо подушки»
- 
                        
                            Сортуємо конкретні та абстрактні іменники
- 
                        
                            Утворюємо абстрактний іменник
- 
                        
                            Переносимо слова певного роду
- 
                        
                            Вибираємо іменники певного роду
- 
                        
                            Гра «У світі кіно»
- 
                        
                            Відгадуємо слова за родами
- 
                        
                            Вибираємо слово спільного роду
- 
                        
                            Гра «Відгадай слово»
- 
                        
                            Закінчуємо сенкан
- 
                        
                            Вписуємо закінчення слів
- 
                        
                            Сортуємо іменники за родами
- 
                        
                            Вписуємо роди іменників
- 
                        
                            Визначаємо рід абревіатур
- 
                        
                            Вписуємо кінцівку слова в речення з абревіатурами
- 
                        
                            Гра «Динозаври»
- 
                        
                            Гра «Складаємо закляття»
- 
                        
                            Шукаємо іменники, що вживаються тільки в однині
- 
                        
                            Гра «Наукове шоу»
- 
                        
                            Гра «Називаємо зірку»
- 
                        
                            Знаходимо потрібні предмети
- 
                        
                            Знаходимо іменники, що вживаються тільки в множині
- 
                        
                            Сортуємо іменники
- 
                        
                            Подорож Сонячною системою
- 
                        
                            Розділяємо іменники на відміни
- 
                        
                            Гра «Спіймай слово»
- 
                        
                            Відмінюємо іменники І відміни
- 
                        
                            Відмінюємо іменники II відміни
- 
                        
                            Знаходимо правильне написання іменників II відміни
- 
                        
                            Вибираємо відмінкове закінчення іменників III та IV відміни
- 
                        
                            Вибираємо правильний варіант
- 
                        
                            Відмінювання іменників
- 
                        
                            Гра «Атлас світу»
- 
                        
                            Розділяємо змінювані та незмінювані іменники
- 
                        
                            Визначаємо відмінок незмінюваних іменників
- 
                        
                            Ставимо іменники в кличному відмінку
- 
                        
                            Вставляємо літери в речення
- 
                        
                            Відмінюємо множинні іменники
- 
                        
                            Відмінюємо імена, по батькові та прізвища
- 
                        
                            Гра «Космічний словничок»
- 
                        
                            Розрізняємо загальні і власні назви
- 
                        
                            Знаходимо правильне написання власних назв
- 
                        
                            Виконуємо тестове завдання
- 
                        
                            Дерево роду
- 
                        
                            Вибираємо іменникіи із закінченнями -а (-я) в родовому відмінку
- 
                        
                            Вибираємо іменники із закінченнями -у (-ю) в родовому відмінку
- 
                        
                            Дописуємо закінчення іменників І та ІІ відмін
- 
                        
                            Гра «Великі перегони»
- 
                        
                            Вибираємо слова з м'яким знаком
- 
                        
                            Пишемо правильно іменники в орудному відмінку
- 
                        
                            Добираємо синоніми до іменника з не-
- 
                        
                            Завершуємо прислів'я
- 
                        
                            Вибираємо речення, у якому не- з іменником написано правильно
- 
                        
                            Вибираємо речення, у якому іменник з не- є присудком
- 
                        
                            Підбираємо правильне слово, щоб закінчити речення
- 
                        
                            Підбираємо займенники до речення
Учень/учениця:
-    знає морфологічні ознаки прикметника,  його синтаксичну роль;  
-    пояснює написання прикметників відповідними правилами; 
-    знаходить прикметники в реченні;
-    визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні; 
-    відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
-    утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників; 
-    утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору; 
-    правильно записує  прикметники з вивченими орфограмами;
-    помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
- 
                        
                            Встановлюємо відповідність між прикметником і розрядом
- 
                        
                            Гра «Розподіляємо прикметники на мушлях»
- 
                        
                            Знаходимо зайвий прикметник
- 
                        
                            Знаходимо потрібні прикметники в реченні
- 
                        
                            Змінюємо прикметники
- 
                        
                            Сортуємо прикметники за формами
- 
                        
                            Гра «Утвори прикметник»
- 
                        
                            Досліджуємо синтаксичну роль прикметників
- 
                        
                            Утворюємо вищий ступінь порівняння прикметників
- 
                        
                            Утворюємо найвищий ступінь порівняння прикметників
- 
                        
                            Відмінюємо прикметники
- 
                        
                            Розділяємо прикметники по групах
- 
                        
                            Відмінюємо назви кольорів
- 
                        
                            Ставимо прикметник у потрібний відмінок
- 
                        
                            Змінюємо словосполучення за відмінками
- 
                        
                            Знаходимо помилки у відмінюванні
- 
                        
                            Змінюємо прикметники за родами
- 
                        
                            Вибираємо правильну форму прикметника
- 
                        
                            Відмінюємо прикметники у множині
- 
                        
                            Підбираємо прикметник до іменника
- 
                        
                            Утворюємо прикметники
- 
                        
                            Гра «Зміни слово»
- 
                        
                            Знаходимо помилки
- 
                        
                            Визначаємо правильне написання не- з прикметниками
- 
                        
                            Підбираємо суфікси
- 
                        
                            Утворюємо прикметники за морфемами
- 
                        
                            Визначаємо правильне написання прикметників
- 
                        
                            Гра «Танцюють всі»
- 
                        
                            Вибираємо правильне написання прикметників
- 
                        
                            Гра «Правильний шлях»
- 
                        
                            Утворюємо словосполучення з прикметником
Учень/учениця:
-    знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
-    пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
-    визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
-    знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники. 
-    утворює й використовує  правильно відмінникові форми числівників; 
-    поєднує правильно числівники з іменниками; 
-    пояснює відмінювання та правопис числівників правилами; 
-    помічає й виправляє помилки в написанні числівників; 
-    записує словосполучення з використанням  дат і точного позначення часу.
- 
                        
                            Світами за скарбами
- 
                        
                            Розгадуємо ребуси
- 
                        
                            Гра «Математичне лото»
- 
                        
                            Прості, складні і складені числівники
- 
                        
                            Гра «Летимо в космос»
- 
                        
                            Кількісні та порядкові числівники
- 
                        
                            Утворюємо порядкові числівники
- 
                        
                            Встановлюємо відповідність
- 
                        
                            Третій зайвий
- 
                        
                            Доповнюємо словосполучення
- 
                        
                            Визначаємо синтаксичну роль числівника
- 
                        
                            Визначаємо синтаксичну роль усіх членів речення
- 
                        
                            Визначаємо відмінок числівника
- 
                        
                            Визначаємо правильне написання числівників
- 
                        
                            Відмінюємо кількісні числівники
- 
                        
                            Гра «Піратські мандри»
- 
                        
                            Відмінюємо дробові числівники
- 
                        
                            Записуємо словосполучення з дробовими числівниками
- 
                        
                            Гра «Кінні перегони»
- 
                        
                            Відмінюємо збірні числівники
- 
                        
                            Гра «У світі новин»
- 
                        
                            Визначаємо час
- 
                        
                            Гра «Супермаркет»
- 
                        
                            Дописуємо текст
- 
                        
                            Словниковий диктант
Учень/учениця:
-    знає й розуміє значення займенника; 
-    знає морфологічні ознаки займенників;
-    знаходить займенники в тексті; 
-    відрізняє займенники від інших частин мови;
-    правильно визначає розряд займенників;
-    утворює неозначені й заперечні займенники; 
-    відмінює правильно займенники різних розрядів; 
-    пояснює правопис займенників правилами;
-    помічає й виправляє помилки в написанні та вживанні займенників;
-    використовує займенники для зв’язку речень у тексті; 
-    правильно поєднує займенники з прийменниками.
- 
                        
                            Знаходимо займенники в словах
- 
                        
                            Виправляємо помилки в реченнях
- 
                        
                            Вивчаємо розряди займенників
- 
                        
                            Шукаємо займенники в реченні
- 
                        
                            Гра «Як назвати катер?»
- 
                        
                            Розподіляємо займенники
- 
                        
                            Вибираємо прислів'я із займенниками
- 
                        
                            Знаходимо займенники в тексті
- 
                        
                            Ставимо займенники в правильну форму
- 
                        
                            Відмінюємо займенники
- 
                        
                            Вибираємо потрібний рядок займенників
- 
                        
                            Виправляємо словосполучення
- 
                        
                            Визначаємо відмінок займенника
- 
                        
                            Виконуємо морфологічний розбір займенників
Учень/учениця:
-    знає визначення словосполучення й речення, пояснює різницю між ними;
-    усвідомлює роль звертань, вставних слів  (словосполучень) та однорідних членів речення в мовленні;
-    розставляє розділові знаки у простих реченнях, що містять однорідні члени речення, звертання, вставні слова, та між частинами складних речень за вивченими правилами;
-    розрізняє словосполучення й речення, прості й складні речення; 
-    визначає головне й залежне слова у словосполученні; 
-    визначає головні  та другорядні члени речення;
-    знаходить у реченні вставні слова, звертання та однорідні члени речення;
-    називає частини мови, якими вони виражені; 
-    будує речення зі звертаннями, вставними словами, однорідними членами речення; із простих речень — складне; речення з прямою мовою;
-    знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила;
-    знає особливості будови тексту, мовні засоби зв’язку між його частинами;
-    застосовує знання про текст, його будову, ознаки, засоби зв’язності для побудови висловлення на визначену тему;
-    складає план прослуханого або прочитаного тексту;
-    знає сфери вживання, основні види висловлень, загальні та мовні  ознаки основних стилів мовлення;
-    розуміє основну функцію, сферу вживання офіційно-ділового стилю; 
-    розрізняє стилі  мовлення, визначає сферу використання;
-    помічає й виправляє стилістичні огріхи у висловленнях і текстах.
- 
                        
                            Вписуємо закінчення слів
- 
                        
                            Вписуємо кінцівку слова в речення з абревіатурами
- 
                        
                            Вибираємо речення, у якому іменник з не- є присудком
- 
                        
                            Підбираємо правильне слово, щоб закінчити речення
- 
                        
                            Ставимо займенники в правильну форму
- 
                        
                            Підбираємо займенники до речення
- 
                        
                            Виправляємо словосполучення
- 
                        
                            Фразеологізми в ролі членів речення
- 
                        
                            Утворюємо словосполучення
- 
                        
                            Знаходимо зайве
- 
                        
                            Гра «Цікаві хмаринки»
- 
                        
                            Підбираємо словосполучення до схем
- 
                        
                            Визначаємо головні й залежні слова
- 
                        
                            Визначаємо види речень
- 
                        
                            Ставимо правильний розділовий знак
- 
                        
                            Називаємо вид речення за будовою
- 
                        
                            Змінюємо речення
- 
                        
                            Встановлюємо відповідність
- 
                        
                            Знаходимо словосполучення в реченні
- 
                        
                            Знаходимо рядок, який не є реченням
- 
                        
                            Визначаємо головні члени речення
- 
                        
                            Підкреслюємо головні члени речення
- 
                        
                            Визначаємо однорідні члени речення
- 
                        
                            Вибираємо «так» чи «ні»
- 
                        
                            Гра «Розгадай ребус»
- 
                        
                            Вставляємо пропущені головні члени речення
- 
                        
                            Розставляємо пропущені розділові знаки
- 
                        
                            Знаходимо узагальнююче слово
- 
                        
                            Знаходимо речення зі вставним словом
- 
                        
                            Доповнюємо речення вставними конструкціями
- 
                        
                            Знаходимо вставні слова в текстах
- 
                        
                            Гра «Складаємо статтю»
- 
                        
                            Вибираємо слова ввічливості в діалогах
- 
                        
                            Гра «Розстав правильно»
- 
                        
                            Досліджуємо вставні слова та однозвучні члени речення
- 
                        
                            Визначаємо звертання в реченні
- 
                        
                            Розставляємо правильно розділові знаки в реченнях
- 
                        
                            Знаходимо речення з помилкою
- 
                        
                            Гра «Завершуємо картину»
- 
                        
                            Вибираємо схему, застосовану в реченні
- 
                        
                            Вибираємо діалог, у якому правильно розставлені розділові знаки
- 
                        
                            Доповнюємо діалог
- 
                        
                            Створюємо схеми
- 
                        
                            Спілкуємося про здоров'я
- 
                        
                            Вибираємо, хто говорить складне речення
- 
                        
                            Розпізнаємо складні речення
- 
                        
                            Утворюємо складні речення
- 
                        
                            Підкреслюємо граматичні основи речення
- 
                        
                            Вибираємо, чи правильно підкреслені граматичні основи речень
- 
                        
                            З'ясовуємо, чим поєднуються частини складного речення
- 
                        
                            Вибираємо сполучники, які з'єднують частини речень
- 
                        
                            Гра «Прогноз погоди»
- 
                        
                            Знаходимо схему, яка відповідає реченню
- 
                        
                            Створюємо схему складного речення
- 
                        
                            Знаходимо зв'язний текст
- 
                        
                            Визначаємо відсутню частину тексту
- 
                        
                            Спостерігаємо за фокусниками
- 
                        
                            Визначаємо, що виражає заговолок тексту
- 
                        
                            Визначаємо тип тексту
- 
                        
                            Називаємо текст
- 
                        
                            Юні винахідники
Діяльнісна змістова лінія
Формування діяльнісної компетентності, навчальних умінь і навичок. Опанування стратегіями, що визначають мовленнєву діяльність, соціально-комунікативну поведінку учнів, спрямовані на виконання навчальних завдань і розв’язання життєвих проблем. Розвиток різних видів мислення, оволодіння інтелектуальними вміннями, розумовими операціями й способами дій.
Учень/учениця:
-    визначає головне; 
-    класифікує і групує вивчений матеріал; 
-    знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки; 
-    користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова); 
-    виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
- 
                        
                            Гра «Поле чудес»
- 
                        
                            Вибираємо корінь слова
- 
                        
                            Вписуємо префікси
- 
                        
                            Шукаємо слова із суфіксами
- 
                        
                            Гра «Спіймай закінчення»
- 
                        
                            Сортуємо форми слова та спільнокореневі слова
- 
                        
                            Розбираємо будову слова
- 
                        
                            Гра «Розкладаємо подарунки»
- 
                        
                            Гра «Знаходимо перлину»
- 
                        
                            Знаходимо потрібне слово
- 
                        
                            Утворюємо нове слово
- 
                        
                            Відновлюємо словотвірний ланцюжок
- 
                        
                            Відновлюємо префікси
- 
                        
                            Утворюємо нові слова
- 
                        
                            Утворюємо абревіатури
- 
                        
                            Переносимо слова до відповідного правила
- 
                        
                            Вибираємо правильний рядок
- 
                        
                            Гра «Хто що робить?»
- 
                        
                            Визначаємо правильне написання складних слів
- 
                        
                            Утворюємо складноскорочені слова
- 
                        
                            Гра «Підписуємо картину»
- 
                        
                            Знаходимо зайві слова із частинами пів- і напів-
- 
                        
                            Правопис складних слів
- 
                        
                            Утворюємо складні прикметники
- 
                        
                            Виправляємо помилки в реченнях
- 
                        
                            Шукаємо неправильно записані слова
- 
                        
                            Гра «Відшукай правильний шлях»
- 
                        
                            Сортуємо слова з частками
- 
                        
                            Гра «Перший мільйон»
- 
                        
                            Шукаємо зайве слово
- 
                        
                            Розподіляємо слова за походженням
- 
                        
                            Гра «Слухаємо та запам'ятовуємо»
- 
                        
                            Сортуємо слова активної і пасивної лексики
- 
                        
                            Шукаємо відповідність
- 
                        
                            Визначаємо застарілі слова
- 
                        
                            Знаходимо іменники в словах
- 
                        
                            Омонімія: іменники та інші частини мови
- 
                        
                            Дописуємо повідомлення
- 
                        
                            Гра «Нумо, порахуй!»
- 
                        
                            Вгадуємо речовинний іменник
- 
                        
                            Утворюємо збірний іменник
- 
                        
                            Вписуємо кінцівки слів у речення
- 
                        
                            Розрізняємо збірні й одиничні іменники
- 
                        
                            Гра «Перетворення»
- 
                        
                            Вибираємо істоти/неістоти в реченнях
- 
                        
                            Гра «Розкладаємо подушки»
- 
                        
                            Сортуємо конкретні та абстрактні іменники
- 
                        
                            Утворюємо абстрактний іменник
- 
                        
                            Переносимо слова певного роду
- 
                        
                            Вибираємо іменники певного роду
- 
                        
                            Гра «У світі кіно»
- 
                        
                            Відгадуємо слова за родами
- 
                        
                            Вибираємо слово спільного роду
- 
                        
                            Гра «Відгадай слово»
- 
                        
                            Закінчуємо сенкан
- 
                        
                            Вписуємо закінчення слів
- 
                        
                            Сортуємо іменники за родами
- 
                        
                            Вписуємо роди іменників
- 
                        
                            Визначаємо рід абревіатур
- 
                        
                            Вписуємо кінцівку слова в речення з абревіатурами
- 
                        
                            Гра «Динозаври»
- 
                        
                            Гра «Складаємо закляття»
- 
                        
                            Шукаємо іменники, що вживаються тільки в однині
- 
                        
                            Гра «Наукове шоу»
- 
                        
                            Гра «Називаємо зірку»
- 
                        
                            Знаходимо потрібні предмети
- 
                        
                            Знаходимо іменники, що вживаються тільки в множині
- 
                        
                            Сортуємо іменники
- 
                        
                            Подорож Сонячною системою
- 
                        
                            Розділяємо іменники на відміни
- 
                        
                            Гра «Спіймай слово»
- 
                        
                            Відмінюємо іменники І відміни
- 
                        
                            Відмінюємо іменники II відміни
- 
                        
                            Знаходимо правильне написання іменників II відміни
- 
                        
                            Вибираємо правильний варіант
- 
                        
                            Відмінювання іменників
- 
                        
                            Гра «Атлас світу»
- 
                        
                            Розділяємо змінювані та незмінювані іменники
- 
                        
                            Визначаємо відмінок незмінюваних іменників
- 
                        
                            Ставимо іменники в кличному відмінку
- 
                        
                            Відмінюємо множинні іменники
- 
                        
                            Відмінюємо імена, по батькові та прізвища
- 
                        
                            Гра «Космічний словничок»
- 
                        
                            Виконуємо тестове завдання
- 
                        
                            Пишемо правильно іменники в орудному відмінку
- 
                        
                            Добираємо синоніми до іменника з не-
- 
                        
                            Вибираємо речення, у якому не- з іменником написано правильно
- 
                        
                            Вибираємо речення, у якому іменник з не- є присудком
- 
                        
                            Підбираємо правильне слово, щоб закінчити речення
- 
                        
                            Встановлюємо відповідність між прикметником і розрядом
- 
                        
                            Гра «Розподіляємо прикметники на мушлях»
- 
                        
                            Знаходимо зайвий прикметник
- 
                        
                            Знаходимо потрібні прикметники в реченні
- 
                        
                            Змінюємо прикметники
- 
                        
                            Сортуємо прикметники за формами
- 
                        
                            Гра «Утвори прикметник»
- 
                        
                            Досліджуємо синтаксичну роль прикметників
- 
                        
                            Утворюємо вищий ступінь порівняння прикметників
- 
                        
                            Утворюємо найвищий ступінь порівняння прикметників
- 
                        
                            Відмінюємо прикметники
- 
                        
                            Розділяємо прикметники по групах
- 
                        
                            Відмінюємо назви кольорів
- 
                        
                            Ставимо прикметник у потрібний відмінок
- 
                        
                            Змінюємо словосполучення за відмінками
- 
                        
                            Знаходимо помилки у відмінюванні
- 
                        
                            Змінюємо прикметники за родами
- 
                        
                            Вибираємо правильну форму прикметника
- 
                        
                            Відмінюємо прикметники у множині
- 
                        
                            Підбираємо прикметник до іменника
- 
                        
                            Утворюємо прикметники
- 
                        
                            Гра «Зміни слово»
- 
                        
                            Знаходимо помилки
- 
                        
                            Визначаємо правильне написання не- з прикметниками
- 
                        
                            Підбираємо суфікси
- 
                        
                            Утворюємо прикметники за морфемами
- 
                        
                            Визначаємо правильне написання прикметників
- 
                        
                            Гра «Танцюють всі»
- 
                        
                            Вибираємо правильне написання прикметників
- 
                        
                            Гра «Правильний шлях»
- 
                        
                            Утворюємо словосполучення з прикметником
- 
                        
                            Світами за скарбами
- 
                        
                            Розгадуємо ребуси
- 
                        
                            Гра «Математичне лото»
- 
                        
                            Прості, складні і складені числівники
- 
                        
                            Кількісні та порядкові числівники
- 
                        
                            Утворюємо порядкові числівники
- 
                        
                            Встановлюємо відповідність
- 
                        
                            Третій зайвий
- 
                        
                            Доповнюємо словосполучення
- 
                        
                            Визначаємо синтаксичну роль числівника
- 
                        
                            Визначаємо синтаксичну роль усіх членів речення
- 
                        
                            Визначаємо відмінок числівника
- 
                        
                            Визначаємо правильне написання числівників
- 
                        
                            Відмінюємо кількісні числівники
- 
                        
                            Гра «Піратські мандри»
- 
                        
                            Відмінюємо дробові числівники
- 
                        
                            Записуємо словосполучення з дробовими числівниками
- 
                        
                            Гра «Кінні перегони»
- 
                        
                            Відмінюємо збірні числівники
- 
                        
                            Гра «У світі новин»
- 
                        
                            Визначаємо час
- 
                        
                            Дописуємо текст
- 
                        
                            Словниковий диктант
- 
                        
                            Вивчаємо розряди займенників
- 
                        
                            Шукаємо займенники в реченні
- 
                        
                            Розподіляємо займенники
- 
                        
                            Вибираємо прислів'я із займенниками
- 
                        
                            Ставимо займенники в правильну форму
- 
                        
                            Вибираємо потрібний рядок займенників
- 
                        
                            Виконуємо морфологічний розбір займенників
- 
                        
                            Утворюємо фразеологізми
- 
                        
                            Фразеологізми в ролі членів речення
- 
                        
                            Утворюємо словосполучення
- 
                        
                            Знаходимо зайве
- 
                        
                            Гра «Цікаві хмаринки»
- 
                        
                            Визначаємо головні й залежні слова
- 
                        
                            Визначаємо види речень
- 
                        
                            Ставимо правильний розділовий знак
- 
                        
                            Називаємо вид речення за будовою
- 
                        
                            Змінюємо речення
- 
                        
                            Знаходимо рядок, який не є реченням
- 
                        
                            Визначаємо головні члени речення
- 
                        
                            Підкреслюємо головні члени речення
- 
                        
                            Визначаємо однорідні члени речення
- 
                        
                            Вибираємо «так» чи «ні»
- 
                        
                            Гра «Розгадай ребус»
- 
                        
                            Вставляємо пропущені головні члени речення
- 
                        
                            Розставляємо пропущені розділові знаки
- 
                        
                            Знаходимо узагальнююче слово
- 
                        
                            Гра «Розстав правильно»
- 
                        
                            Досліджуємо вставні слова та однозвучні члени речення
- 
                        
                            Розставляємо правильно розділові знаки в реченнях
- 
                        
                            Вибираємо схему, застосовану в реченні
- 
                        
                            Вибираємо діалог, у якому правильно розставлені розділові знаки
- 
                        
                            Спілкуємося про здоров'я
- 
                        
                            Вибираємо, хто говорить складне речення
- 
                        
                            Визначаємо, що виражає заговолок тексту
- 
                        
                            Юні винахідники
Учень/учениця:
-    аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
-    порівнює, узагальнює їх; 
-    виділяє головне з-поміж другорядного;
-    здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
-    систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
-    моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.
- 
                        
                            Вписуємо префікси
- 
                        
                            Шукаємо слова із суфіксами
- 
                        
                            Гра «Спіймай закінчення»
- 
                        
                            Сортуємо форми слова та спільнокореневі слова
- 
                        
                            Розбираємо будову слова
- 
                        
                            Гра «Розкладаємо подарунки»
- 
                        
                            Гра «Знаходимо перлину»
- 
                        
                            Знаходимо потрібне слово
- 
                        
                            Утворюємо нове слово
- 
                        
                            Відновлюємо словотвірний ланцюжок
- 
                        
                            Відновлюємо префікси
- 
                        
                            Утворюємо нові слова
- 
                        
                            Називаємо картину власне українським словом
- 
                        
                            Знаходимо власне українські слова-синоніми/антоніми
- 
                        
                            Гра «Зачароване власне українське слово»
- 
                        
                            Знаходимо запозичені слова
- 
                        
                            Розташовуємо слова правильно
- 
                        
                            Визначаємо правильність твердження
- 
                        
                            Знаходимо неологізм, що відповідає лексичному значенню
- 
                        
                            Визначаємо застарілі слова
- 
                        
                            Шукаємо неологізми в реченнях
- 
                        
                            Відповідаємо на запитання вікторини
- 
                        
                            Вибираємо літературні слова
- 
                        
                            Знаходимо термін до визначення
- 
                        
                            Підбираємо синоніми до стилістично забарвлених слів
- 
                        
                            Визначаємо, де доречно вжито стилістично забарвлені слова
- 
                        
                            Знаходимо офіційно-ділову лексику в реченні
- 
                        
                            Знаходимо професійну лексику
- 
                        
                            Розрізняємо професійну та офіційно-ділову лексику
- 
                        
                            Шукаємо просторіччя
- 
                        
                            Знаходимо жаргонізми
- 
                        
                            Літературні слова та діалектні відповідники
- 
                        
                            Знаходимо іменники в словах
- 
                        
                            Омонімія: іменники та інші частини мови
- 
                        
                            Дописуємо повідомлення
- 
                        
                            Гра «Нумо, порахуй!»
- 
                        
                            Вгадуємо речовинний іменник
- 
                        
                            Утворюємо збірний іменник
- 
                        
                            Вписуємо кінцівки слів у речення
- 
                        
                            Розрізняємо збірні й одиничні іменники
- 
                        
                            Гра «Перетворення»
- 
                        
                            Вибираємо істоти/неістоти в реченнях
- 
                        
                            Гра «Розкладаємо подушки»
- 
                        
                            Сортуємо конкретні та абстрактні іменники
- 
                        
                            Утворюємо абстрактний іменник
- 
                        
                            Переносимо слова певного роду
- 
                        
                            Вибираємо іменники певного роду
- 
                        
                            Гра «У світі кіно»
- 
                        
                            Відгадуємо слова за родами
- 
                        
                            Вибираємо слово спільного роду
- 
                        
                            Гра «Відгадай слово»
- 
                        
                            Закінчуємо сенкан
- 
                        
                            Вписуємо закінчення слів
- 
                        
                            Сортуємо іменники за родами
- 
                        
                            Вписуємо роди іменників
- 
                        
                            Визначаємо рід абревіатур
- 
                        
                            Вписуємо кінцівку слова в речення з абревіатурами
- 
                        
                            Гра «Динозаври»
- 
                        
                            Гра «Складаємо закляття»
- 
                        
                            Шукаємо іменники, що вживаються тільки в однині
- 
                        
                            Гра «Наукове шоу»
- 
                        
                            Гра «Називаємо зірку»
- 
                        
                            Знаходимо потрібні предмети
- 
                        
                            Знаходимо іменники, що вживаються тільки в множині
- 
                        
                            Сортуємо іменники
- 
                        
                            Подорож Сонячною системою
- 
                        
                            Вставляємо літери в речення
- 
                        
                            Дерево роду
- 
                        
                            Гра «Великі перегони»
- 
                        
                            Завершуємо прислів'я
- 
                        
                            Визначаємо відмінок числівника
- 
                        
                            Гра «Піратські мандри»
- 
                        
                            Гра «У світі новин»
- 
                        
                            Дописуємо текст
- 
                        
                            Вивчаємо розряди займенників
- 
                        
                            Ставимо займенники в правильну форму
- 
                        
                            Виправляємо словосполучення
- 
                        
                            Виконуємо морфологічний розбір займенників
- 
                        
                            Гра «У пошуках фразеологізмів»
- 
                        
                            Знаходимо синоніми до фразеологізмів
- 
                        
                            Шукаємо фразеологізми в реченнях
- 
                        
                            Гра «Віднови прислів'я»
- 
                        
                            Підбираємо словосполучення до схем
- 
                        
                            Встановлюємо відповідність
- 
                        
                            Встановлюємо відповідність
- 
                        
                            Знаходимо словосполучення в реченні
- 
                        
                            Підкреслюємо головні члени речення
- 
                        
                            Знаходимо речення з помилкою
- 
                        
                            Встановлюємо відповідність між поняттями та прикладами
- 
                        
                            Розставляємо репліки відповідно до змісту розмови
- 
                        
                            Доповнюємо діалог
- 
                        
                            Визначаємо пряму або непряму мову
- 
                        
                            Створюємо схеми
- 
                        
                            Розпізнаємо складні речення
- 
                        
                            Утворюємо складні речення
- 
                        
                            Підкреслюємо граматичні основи речення
- 
                        
                            Вибираємо, чи правильно підкреслені граматичні основи речень
- 
                        
                            З'ясовуємо, чим поєднуються частини складного речення
- 
                        
                            Вибираємо сполучники, які з'єднують частини речень
- 
                        
                            Гра «Прогноз погоди»
- 
                        
                            Знаходимо схему, яка відповідає реченню
- 
                        
                            Створюємо схему складного речення
- 
                        
                            Знаходимо зв'язний текст
- 
                        
                            Спостерігаємо за фокусниками
- 
                        
                            Визначаємо тип тексту
- 
                        
                            Називаємо текст
- 
                        
                            Юні винахідники
- 
                        
                            Визначаємо стиль мовлення
- 
                        
                            Шукаємо слова потрібного стилю
- 
                        
                            Визначаємо тип мовлення
- 
                        
                            Розташовуємо абзаци в правильному порядку
- 
                        
                            Вибираємо слово потрібного стилю
- 
                        
                            Вписуємо стиль речень
- 
                        
                            Вибираємо, хто говорить зазначеним стилем
- 
                        
                            Гра «Небесні сузір'я»
- 
                        
                            Гра «Підводний світ»
- 
                        
                            Гра «Що? Де? Коли?»
- 
                        
                            Гра «Вірю/не вірю»
- 
                        
                            Складаємо інгредієнти національних страв
- 
                        
                            Вікторина «Держава та її символи»
- 
                        
                            Знаходимо «відоме» в тексті
- 
                        
                            Досліджуємо свята
- 
                        
                            Гра «Знайомимося з різними мовами світу»
Учень/учениця:
-    уявляє словесно описані предмети та явища;
-    переносить раніше засвоєні знання та вміння в нову ситуацію;
-    помічає й формулює проблему в процесі навчання;
-    усвідомлює структуру предмета вивчення;
-    робить припущення щодо способу розв’язання певної проблеми, добирає аргументи для його доведення (у нескладних випадках);
-    помічає красу в мовних явищах, явищах природи, у творах мистецтва, у вчинках людей і результатах їхньої діяльності;
-    критично оцінює свої вчинки, узгоджує їх із загальнолюдськими моральними нормами;
-    виявляє готовність  і здатність творити добро словом і ділом.
- 
                        
                            Гра «Спіймай закінчення»
- 
                        
                            Знаходимо потрібне слово
- 
                        
                            Гра «Хто що робить?»
- 
                        
                            Знаходимо запозичені слова
- 
                        
                            Визначаємо правильність твердження
- 
                        
                            Гра «Подорож до зоопарку»
- 
                        
                            Гра «Телешоу»
- 
                        
                            Знаходимо іменники в словах
- 
                        
                            Гра «Перетворення»
- 
                        
                            Закінчуємо сенкан
- 
                        
                            Гра «Складаємо закляття»
- 
                        
                            Шукаємо іменники, що вживаються тільки в однині
- 
                        
                            Гра «Називаємо зірку»
- 
                        
                            Вибираємо відмінкове закінчення іменників III та IV відміни
- 
                        
                            Вставляємо літери в речення
- 
                        
                            Дерево роду
- 
                        
                            Дописуємо закінчення іменників І та ІІ відмін
- 
                        
                            Виправляємо помилки в реченнях
- 
                        
                            Ставимо займенники в правильну форму
- 
                        
                            Виконуємо морфологічний розбір займенників
- 
                        
                            Знаходимо антоніми до фразеологізмів
- 
                        
                            Шукаємо фразеологізми в реченнях
- 
                        
                            Гра «Театральна вистава»
- 
                        
                            Спостерігаємо за фокусниками
- 
                        
                            Визначаємо, що виражає заговолок тексту
- 
                        
                            Сортуємо слова за стилями
- 
                        
                            Розташовуємо абзаци в правильному порядку
- 
                        
                            Гра «Небесні сузір'я»
- 
                        
                            Гра «Підводний світ»
- 
                        
                            Гра «Що? Де? Коли?»
- 
                        
                            Гра «У світі тварин»
- 
                        
                            Граматичний чат
- 
                        
                            Гра «Подорожуємо областями України»
- 
                        
                            Складаємо інгредієнти національних страв
- 
                        
                            Вікторина «Держава та її символи»
- 
                        
                            Досліджуємо свята
- 
                        
                            Досліджуємо Антарктиду
- 
                        
                            Дикий Захід
- 
                        
                            Приказки народів світу
- 
                        
                            Знайомимось із фобіями
- 
                        
                            Подорожуємо в музеї світу
- 
                        
                            Знайомимося з великодніми традиціями світу
Соціокультурна змістова лінія
Засвоєння культурних і духовних цінностей свого та інших народів, а також норм, що регулюють стосунки між людьми різних вікових категорій, статей, націй і сприяють естетичному та морально-етичному вихованню особистості.
Учень/учениця:
-    сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті відомості та добирає й використовує ті з них, які необхідні для досягнення певної комунікативної мети;
-    використовує українську мову як засіб формування ціннісної позиції щодо громадянського патріотизму, любові до Батьківщини, української природи, почуття гордості за свою країну, поваги до її історії, культури й історичних пам’яток, сімейних цінностей, визнання цінності здоров’я свого й інших, оптимізм у сприйманні світу;
-    усвідомлює необхідність бути готовим і здатним дотримуватися морально-етичних норм стосовно дорослих і ровесників у школі, позашкільному житті, дома, суспільно корисній діяльності.
- 
                        
                            Шукаємо неправильно записані слова
- 
                        
                            Визначаємо, де доречно вжито стилістично забарвлені слова
- 
                        
                            Знаходимо офіційно-ділову лексику в реченні
- 
                        
                            Складаємо документ з використанням офіційно-ділової лексики
- 
                        
                            Дописуємо повідомлення
- 
                        
                            Гра «Динозаври»
- 
                        
                            Шукаємо іменники, що вживаються тільки в однині
- 
                        
                            Подорож Сонячною системою
- 
                        
                            Визначаємо час
- 
                        
                            Гра «Супермаркет»
- 
                        
                            Вибираємо слова ввічливості в діалогах
- 
                        
                            Розставляємо репліки відповідно до змісту розмови
- 
                        
                            Вибираємо діалог, у якому правильно розставлені розділові знаки
- 
                        
                            Визначаємо відсутню частину тексту
- 
                        
                            Визначаємо, що виражає заговолок тексту
- 
                        
                            Визначаємо тип тексту
- 
                        
                            Називаємо текст
- 
                        
                            Вставні слова та слова ввічливості
- 
                        
                            Гра «Подорожуємо областями України»
- 
                        
                            Гра «Вірю/не вірю»
- 
                        
                            Складаємо інгредієнти національних страв
- 
                        
                            Вікторина «Держава та її символи»
- 
                        
                            Знаходимо «відоме» в тексті
- 
                        
                            Досліджуємо свята
- 
                        
                            Гра «Знайомимося з різними мовами світу»
- 
                        
                            Досліджуємо Антарктиду
- 
                        
                            Дикий Захід
- 
                        
                            Приказки народів світу
- 
                        
                            Знайомимось із фобіями
- 
                        
                            Подорожуємо в музеї світу
- 
                        
                            Знайомимося з великодніми традиціями світу
