Кількісні числівники означають число чи кількість предметів і змінюються за відмінками, а деякі з них виражають своє значення у формах роду та числа. Відповідно, утворюється велика кількість числівникових форм. В процесі виконання цього завдання, яке підсумовує знання дитини про граматичну зміну числівників, учень буде тренуватися утворювати правильні словосполучення з числівником.
На екрані перед дитиною міститься зображення тексту у вигляді кулінарного рецепту з яскравим зображенням процесу приготування. Учень має правильно записати граматичну форму числівника з іменником, розкриваючи дужки. Якщо дитина виконає завдання правильно, їй запропонують наступне завдання, де потрібно виконати подібну роботу, але з іншими словами.
Складність цього завдання полягає у тому, що дитина має поставити у правильній граматичній формі не лише числівники, а й іменники, що утворюють з ними словосполучення. Подібні завдання поглиблюють знання дитини з поданої теми, навчають самостійності та уважності. А справжні кулінарні рецепти, подані в текстах, зроблять засвоєння матеріалу цікавим та пізнавальним.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
Учень/учениця:
- аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
- порівнює, узагальнює їх;
- виділяє головне з-поміж другорядного;
- здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
- моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.