За значенням числівники поділяються на дві великі групи — кількісні та порядкові. Кількісні числівники означають число чи кількість предметів і відповідають на питання «скільки?». Порядкові числівники означають порядок предметів при лічбі й відповідають на питання «котрий?». Саме на тренування навичок правильного вживання таких числівників і спрямовані завдання цього уроку.
На екрані перед учнем міститься робоча зона, в якій знаходяться чотири числівники. Дитина має обрати серед них два правильних (кількісні або порядкові) і перенести їх у вільне поле для відповіді. Після цього з’явиться наступне завдання.
Завдання цього уроку не лише перевіряють знання дитини числівників за значенням, а й допомагають запам’ятати їх правильний правопис. До того ж, вони ілюструють школярам розбіжності та схожість між кількісними та порядковими числівниками в різних випадках.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.