За будовою числівники поділяються на три групи: прості, складні і складені. Школярам буває складно відрізнити їх один від одного. Особливо це стосується складних числівників, що утворені з двох основ, об’єднаних в одне слово, і складених, які утворені з декількох слів. Саме на тренування навичок правильного вживання числівників за будовою і спрямовані завдання цього уроку.
На екрані знаходиться зображення пар числівників, розташованих у чотирьох рядках. Дитина має допомогти графу Дракулі відшукати вказані у завданні числівники (прості, складні або складені) і натиснути на рядок, в якому вони знаходяться. Якщо учень виконає завдання правильно, перед ним відразу з’явиться наступне — з іншими словами. Якщо ж під час виконання уроку буде допущено помилку, дитині буде показано правильний варіант відповіді.
Виконуючи послідовно всі етапи цього уроку, дитина покращує знання з даної теми та запам’ятовує випадки правильного написання числівників. Крім того, подібні завдання тренують спостережливість та уважність.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.