Складні слова досить розповсюджені в українській мові та трапляються в різноманітних текстах. Ці слова зовсім не обов’язково є великими, досить часто вони значно коротші, ніж звик учень, працюючи зі складними випадками мовних одиниць, що об’єднують два корені або дві основи. Подана вправа підтверджує це твердження, адже в процесі її виконання дитина займатиметься з текстами, що розповідають цікаві факти про скарби України. Йде мова про важливі для культури нашого народу знахідки, коштовності та пам’ятки давно минулих часів. На кожному етапі перед учнем міститься інший такий пізнавальний текст, що дозволяє розширити світогляд та поглибити знання учня власної історії. У тексті є складне слово, яке пишеться неправильно. Учень має знайти та виділити його або їх. Здебільшого беруться слова, які учень уже звик писати за правилами, тому помилку дитина знайде легко, і відкриттям стане, вірогідно, не те, як потрібно писати це слово, а те, що воно взагалі належить до складних.
Учень/учениця:
- знає основні способи словотвору;
- пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
- правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
- визначає способи творення слів;
- самостійно утворює нові слова вивченими способами;
- дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
- створює словотвірний ланцюжок;
- утворює складноскорочені слова;
- знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті відомості та добирає й використовує ті з них, які необхідні для досягнення певної комунікативної мети;
- використовує українську мову як засіб формування ціннісної позиції щодо громадянського патріотизму, любові до Батьківщини, української природи, почуття гордості за свою країну, поваги до її історії, культури й історичних пам’яток, сімейних цінностей, визнання цінності здоров’я свого й інших, оптимізм у сприйманні світу;
- усвідомлює необхідність бути готовим і здатним дотримуватися морально-етичних норм стосовно дорослих і ровесників у школі, позашкільному житті, дома, суспільно корисній діяльності.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.