Є досить багато слів, що складаються з кількох коренів або їхніх умовних «залишків». Наприклад, частинка «пів» є похідною від слова «половина», і використовується для поєднання з багатьма словами, змінюючи їхнє значення. Ця частинка може писатися по-різному залежно від того, як починається слово, до якого вона приєднується. Наприклад, якщо корінь починаєтсья з йогованого голосного, то між ним та часткою «пів» потрібно поставити апостроф, щоби зберегти звучання цього голосного. Прикладом є слово «пів’яблука». Якщо ж слово починається з великої літери, то під час додавання до нього частинки «пів», задля збереження цієї особливості власних назв необхідно вжити дефіс: «пів-Європи», «пів-Києва». У процесі виконання цього завдання дитина буде писати специфічний диктант із цими словами. Школяр натискає на активну кнопку й чує слово з частинкою «пів». Він має без підказок зрозуміти, яке правило слід застосувати в конкретному випадку: чи є це слово власною назвою, з якої літери починається корінь тощо. Дитина сама вписує це слово в робочу зону під активною кнопкою.
Учень/учениця:
- знає основні способи словотвору;
- пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
- правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
- визначає способи творення слів;
- самостійно утворює нові слова вивченими способами;
- дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
- створює словотвірний ланцюжок;
- утворює складноскорочені слова;
- знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: слова, словосполучення, речення;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови або узгодження складових, або відповідні зазначеним в завданні прикметам;
- слухає і розуміє усне висловлювання, фіксує початок і кінець, визначає на слух кількість речень у тексті;
- відповідає на запитання за змістом прослуханого;
- демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії.