Числівник — це самостійна частина мови, що означає число, кількість предметів або їх порядковий номер при лічбі і відповідає на питання скільки? котрий?. Наприклад, нуль, три, двадцять чотири, семеро, п’ятий. У процесі виконання цього завдання дитина тренуватиметься працювати з числівниками — впізнавати їх у тексті.
На екрані перед дитиною знаходиться зображення двох речень. Вони є досить великими, поширеними та повними. Особливий акцент у реченнях робиться на кількості названих об’єктів та порядковому числу. Дитина має відшукати слова, що мають ці значення та відповідають на питання, зазначені вище. Коли учень виділить всі числівники у реченні, то пройде на наступний етап.
Ця вправа підготує дитину до виконання більш складних завдань, які присвячені цій частині мови, та нагадає, як виглядають слова, що до неї належать. А інформація про скарби затонулих кораблів, подана в реченнях, зробить засвоєння матеріалу цікавим та пізнавальним.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.