Цей урок в ігровій формі акцентує увагу дитини на особливостях будови числівників (прості, складні, складені) та їх розподілу за значенням (кількісні та порядкові). Оскільки дитина вже виконувала завдання з цієї теми, запропонована гра допоможе узагальнити її знання.
На екрані перед учнем розташовано робочу зону з трьома числівниками, два з яких є подібними, а третій — зайвим. Дитина має відшукати це зайве слово, відповідно до умови завдання: числівник може відрізнятися або за будовою, або за значенням. Якщо школяр виконає завдання правильно, перед ним відразу з’явиться наступне — з іншими числівниками.
Проходячи послідовно всі етапи цього уроку, дитина структуруватиме групи числівників за будовою та значенням у власному розумінні, що допоможе їй ефективно користуватися ними в майбутньому під час навчання та спілкування. Крім того, подібні завдання тренують уважність та зосередженість учня.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.