Під час виконання завдань цього уроку дитина буде вчитися змінювати кількісні числівники, які відповідають на питання «скільки?» на порядкові, що відповідають на питання «котрий?» і означають порядок при лічбі.
На екрані перед дитиною знаходиться яскрава ілюстрація, де зображено хлопчика і дівчинку в національних костюмах, які грають у цікаву гру. Учень має підібрати правильний варіант порядкового числівника до кількісного, що поданий у завданні, й вписати його у вільну клітинку. Якщо дитина виконає завдання правильно, перед нею відразу з’явиться наступне — з іншим числівником.
Важливо відзначити, що в українській мові, попри певну лексичну спільність, кількісні та порядкові числівники часто не є спільнокореневими словами, що значно ускладнює процес виконання завдання. Виконуючи послідовно всі етапи цього уроку учень систематизує та закріплює знання з даної теми, а також формує навички їх практичного застосування.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.