Опис завдання
Досі дитина працювала зі складними словами, не розподіляючи їх на різні частини мови. Крім того, більшість із них були іменниками, які містили в собі кілька коренів або основ, завдяки чому були більш повними та могли замінити ціле словосполучення. Складні слова, однак, можуть належати до інших частин мови, що підтверджує ця вправа, у процесі виконання якої дитина працюватиме з прикметниками, що містять два корені або дві основи. Дитина має скласти в прикметник пару іменників. Зробити це значно простіше, ніж здається на перший погляд. Поєднання двох коренів або основ відбувається так само, як і в іменниках, і єдина відмінність — особливе закінчення складного слова, типове для мовних одиниць, що означають характеристику предметів та явищ. Наприклад, слова «Південна Африка» можна перетворити на «південноафриканський», поєднавши корені та додавши закінчення «-ий». Коли школяр вписує в каркас складний прикметник, то проходить на новий етап до іншого подібного випадку, спільність яких робить завдання досить простим для виконання.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця:
-    знає основні способи словотвору;
-    пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
-    правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
-    визначає способи творення слів; 
-    самостійно утворює нові слова вивченими способами;
-    дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
-    створює словотвірний ланцюжок;
-    утворює складноскорочені слова; 
-    знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
-    визначає головне; 
-    класифікує і групує вивчений матеріал; 
-    знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки; 
-    користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова); 
-    виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
 
             
             
                
