Дробові числівники становлять велику групу кількісних числівників, які позначають кількість частин від цілого і можуть змінюватися за відмінками. Виконуючи завдання цього уроку, дитина має пригадати, що у дробових числівниках перша частина (чисельник) відмінюється як власне кількісний числівник, а друга (знаменник) — як порядковий.
На екрані перед учнем розташовано робочу зону у вигляді шкільної дошки з вказаними на ній відмінками та чотирма дробовими числівниками у відповідній формі, які дитина має співвіднести з відмінками. Слова можна переносити з місця на місце, тож розташувавши їх в правильному порядку, дитина проходить на інший етап уроку, де їй потрібно буде виконати подібну роботу з іншими словами.
Завдання цього уроку не лише перевіряють знання учня про особливості відмінювання дробових числівників, а й допомагають запам’ятати їхній правильний правопис. До того ж, вони тренують спостережливість та самостійність дитини.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.