Числівники можна розділити на дві великі групи: кількісні та порядкові. Перші означають кількість предметів, а другі — порядок при лічбі. Правила їхнього відмінювання відрізняються, і в процесі виконання цього завдання дитина тренуватиметься лише відмінювати кількісні числівники.
У формулюванні завдання вказується число в цифровому вигляді. Дитина має згадати правопис цього числівника та вписати в каркас його відмінкових форм правильні закінчення. Форми відповідно до відмінків надаються нижче в спеціальній робочій зоні, що виглядає як шкільна дошка з уже вписаними словами, до яких треба дописати лише закінчення. Дитина аналізує числівники, після чого вписує в порожні клітинки відповідні морфеми, узгоджуючи їх із питанням, на який відповідає той відмінок, який опрацьовує школяр.
Ця вправа надає учню практику у відмінюванні кількісних числівників, дозволяючи запам’ятати типовий набір закінчень для різних відмінків залежно від слів.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.