Збірні числівники є групою числівників, що означають кількість предметів як сукупність, одне ціле. Завдання цього уроку спрямовані на тренування навичок відмінювання збірних числівників, які в українській мові мають певні особливості.
На екрані перед дитиною розташовано дві робочі зони: в одній з них вказано відмінки (біля деяких з них записано відповідну форму числівника), в другій — подано збірні числівники. Учень має уважно прочитати подані слова, пригадати, на які питання відповідає кожен відмінок, та розташувати числівники у правильному порядку в першій робочій зоні. Після цього дитині запропонують наступне завдання.
Завдання цього уроку не лише закріплюють та систематизують знання дитини про числівник та його граматичні форми, а й навчають школяра аналізувати та співставляти, бути уважними та зосередженими.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.