Урок «Встановлюємо відповідність» відкриває вивчення розділу «Прикметник». Основною його метою є знайомство учня з темою «Розряди прикметників за значенням». В українській мові всі прикметники поділяються на три великі групи: якісні, відносні і присвійні. Вміння визначати, до якої з груп належить той чи інший прикметник, і тренує даний урок.
На екрані дитина бачить білий фон, на якому у стовпчик розташовані назви всіх трьох розрядів. Навпроти їх у хаотичному порядку знаходяться словосполучення, де кожний прикметник належить до якогось із розрядів. Учень має поміняти місцями словосполучення таким чином, щоб прикметник у словосполученні відповідав розряду, який розташований навпроти нього.
Щоб звіритись з теорією, дитина має можливість скористатись підказкою. Попереду розрядів розташовані знаки питання у кругах. Натиснувши на круг, учень побачить відповідне правило в додатковому вікні.
Оформлення уроку мінімальне, щоб не відволікати дитину від вивчення нової інформації.
Отже, виконуючи це завдання, учень ознайомиться з поняттям розряду, навчиться застосовувати його на конкретних прикладах. Оскільки в кожному слайді наявні словосполучення зі всіма розрядами, то дитина також поступово буде звикати «на око» бачити різницю між такими прикметниками.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.