Кількісні числівники мають три розряди: власне кількісні (позначають певну кількість окремих предметів), збірні (означають кількість предметів як сукупність, одне ціле) та дробові (позначають кількість частин від цілого).Саме на тренування навичок їх правильного вживання і спрямовані завдання цього уроку.
На екрані перед учнем міститься робоча зона з трьома числівниками, розташованими в стовпчик та трьома розрядами. Дитина має згадати, що означає кожен з розрядів і розташувати числівники відповідно до них. Коли учень виконує завдання правильно, то проходить на інший етап уроку, де потрібно виконати подібну роботу, але з іншими словами.
В разі необхідності, дитина може скористатися підказками (захованими за піктограмами в робочих зонах), в яких зазначено інформацію про кожен з розрядів кількісних числівників. Виконання подібних завдань вдосконалює вміння дитини розрізняти групи кількісних числівників, формує уважність та самостійність.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.