Числівники зустрічаються нам значно частіше, ніж може здатися на перший погляд, і в процесі виконання цього завдання дитина переконається в цьому. Завдання, запропоновані в уроці, пов’язані з виміром часу тож тренують вміння дитини правильно визначати його.
На екрані перед дитиною міститься зображення трьох електронних годинників, на дисплеях яких зазначено певний час. Дитина має проаналізувати показники часу відповідно до умови завдання і вписати числівник до робочої зони. Після цього з’явиться наступне завдання.
Складність цього завдання полягає у тому, що дитині потрібно записати не лише правильний час, а й поставити числівник у відповідну граматичну форму. Подібні ігрові завдання поглиблюють знання дитини про числівник як самостійну частину мови, вдосконалюють вміння застосовувати набуті знання на практиці, в повсякденному житті.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті відомості та добирає й використовує ті з них, які необхідні для досягнення певної комунікативної мети;
- використовує українську мову як засіб формування ціннісної позиції щодо громадянського патріотизму, любові до Батьківщини, української природи, почуття гордості за свою країну, поваги до її історії, культури й історичних пам’яток, сімейних цінностей, визнання цінності здоров’я свого й інших, оптимізм у сприйманні світу;
- усвідомлює необхідність бути готовим і здатним дотримуватися морально-етичних норм стосовно дорослих і ровесників у школі, позашкільному житті, дома, суспільно корисній діяльності.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.