Числівники (найчастіше в сполученні з іменниками) можуть виконувати різну синтаксичну роль в реченні: бути підметом, іменною частиною складеного присудка. означенням, додатком чи обставиною. Саме на з’ясування синтаксичної ролі числівника в реченні і спрямовані завдання цього уроку.
На екрані перед учнем знаходиться інтерактивна дошка, на якій написано речення з числівником і подано варіанти членів речення, до яких він може належати. Дитина має проаналізувати речення, пригадати, на які питання відповідають члени речення, та визначити синтаксичну роль числівника. Після того, як школяр натисне на обраний варіант, перед ним з’явиться наступне завдання з іншим реченням.
Виконуючи подібні завдання, дитина поглиблює знання про числівник, запам’ятовує випадки його правильного написання, тренує уважність та самостійність.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.