В цьому уроці дитина не тільки буде вдосконалювати вміння визначати синтаксичну роль числівника, а й згадає, що таке члени речення та якими вони бувають.
На екрані перед учнем міститься три робочі зони: в першій подано речення, в другій знаходиться вільне місце, куди дитина має вписати синтаксичну роль числівника, в третій подано типи підкреслень членів речення. Учень має уважно прочитати речення, визначити граматичну основу та другорядні члени речення. Для цього дитина має натиснути на необхідний тип підкреслення в третій робочій зоні, а потім обрати відповідне слово у реченні, що знаходиться в першій робочій зоні. Після того, як дитина визначить, доияких члені речення відноситься кожне слово, вона має вписати синтаксичну роль числівника у другу робочу зону. Тільки після цього завдання вважається виконаним.
Завдання цього уроку не лише закріплюють та систематизують знання дитини про числівник та будову речень, а й навчають школяра аналізувати та співставляти, бути уважним та зосередженим.
Учень/учениця:
- знає й розуміє загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;
- пояснює вживання числівників на позначення дат і часу;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;
- знаходить числівники в реченнях і тексті, розрізняє числівники й прислівники.
- утворює й використовує правильно відмінникові форми числівників;
- поєднує правильно числівники з іменниками;
- пояснює відмінювання та правопис числівників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні числівників;
- записує словосполучення з використанням дат і точного позначення часу.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.