Цей урок тренуватиме вміння учня змінювати рід прикметника без іменника. Вивчаючи рід прикметників, учні мають засвоїти, що прикметники змінюються за родами тільки в однині. Прикметники чоловічого роду відповідають на питання «який?» і мають закінчення -ий(-ій); жіночого роду відповідають на питання «яка?» і мають закінчення -а(-я); середнього роду відповідають на питання «яке?» і мають закінчення -е(-є).
На екрані дитина бачить білий фон. Ліворуч у стовпчик вказані роди. Дитина має вписати навпроти них потрібні форми слова. Який саме прикметник потрібно змінювати, підказує учню персонаж.
Під час виконання цього завдання учень вдосконалить вміння змінювати форму слова згідно з родом, розширить словниковий запас, тренуватиме увагу.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.