У разі написанні складних слів треба зважати на наявність певних тонкощів, наприклад, враховувати правила й норми фонетичного поєднання або використання слів, що пишуться з великої літери. Відтак у кожному випадку написання разом або через дефіс, є свої тонкощі та винятки. У процесі виконання цього завдання дитина познайомиться з ними та навчиться знаходити слова, що виділяються серед подібних завдяки особливостям правил поєднання слів і коренів. Перед учнем міститься зображення трьох груп слів, що відрізняються між собою за написанням. Усі слова складні, але серед них є ті, що пишуться через дефіс, разом або мають інший особливий елемент, наприклад, апостроф. У кожній групі кілька слів, але серед них є таке, що знаходиться не на своєму місці. Під групами слів плавають русалки, які намагаються знайти це зайве слово, і завдання, що ставиться перед дитиною, полягає в тому, щоби допомогти їм, проаналізувавши кожне слово згідно з правилами групи, до якої воно належить. Наприклад, якщо перший корінь закінчується приголосним, а другий починається не з йотованого голосного, то апостроф є зайвим.
Учень/учениця:
- знає основні способи словотвору;
- пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
- правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
- визначає способи творення слів;
- самостійно утворює нові слова вивченими способами;
- дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
- створює словотвірний ланцюжок;
- утворює складноскорочені слова;
- знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.