Урок «Знаходимо зайвий прикметник» продовжує вдосконалювати навички учня у вмінні визначати розряд конкретного прикметника, тобто належить він до якісних, відносних або присвійних. Але тепер дитина має визначити зайве словосполучення. З прикметником, який не належить до певного розряду. Варто бути уважним, бо кожного разу буде нове завдання.
Урок має цікаве оформлення. Цього разу учень буде допомагати гному написати потрібне словосполучення на сувої. Дитина має вибрати одне словосполучення з чотирьох, розташованих під ним. Коли учень натисне на потрібне словосполучення, воно з’явиться на сувої. Вибирати треба уважно, бо відповідь приймається одразу після натискання.
Впродовж уроку від слайду до слайду змінюються картинки. Це зроблено не просто так: в картинках міститься підказка, яке саме словосполучення треба вибрати. Це має полегшити учню завдання, оскільки тема нова.
Отже, виконуючи завдання цього уроку, дитина вдосконалює свої навички визначати розряд прикметника, співвідносити теорію з практикою, також вчиться бути уважною і концентруватися на конкретній задачі.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль;
- пояснює написання прикметників відповідними правилами;
- знаходить прикметники в реченні;
- визначає морфологічні ознаки, синтаксичну роль прикметника в реченні;
- відмінює прикметники твердої й м’якої груп;
- утворює правильно форми вищого й найвищого ступенів порівняння якісних прикметників;
- утворює якісні, відносні й присвійні прикметники від інших частин мови за допомогою відомих способів словотвору;
- правильно записує прикметники з вивченими орфограмами;
- помічає та виправляє помилки у вживанні прикметників.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.