Дитина вже знає, що закінчення – це морфема, яка відрізняється від інших тим, що більше повʼязана з граматичним значенням слова, ніж з лексичним. І досі учень дивився на розподілення слова на морфеми саме з точки зору «закінчення та все, що перед ним». Однак, цього разу пропонується змінити точку фокусу уваги та подивитись на основу – ту частину слова, яка містить саме його лексичне значення і складається (або може складатись) з кількох морфем.
У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься виділяти основу слова. На екрані міститься зображення нового для кожного рівня завдання слова. Кожне з них супроводжується гарним малюнком, котрий зображує названий предмет. Виділити основу у ньому завжди напрочуд легко. Треба лише знайти закінчення (або впізнавши його по памʼяті, або просто спробувавши змінити слово – під час відмінювання змінюється саме закінчення, а відтак морфема, яка зміниться є і закінченням) і виділити все інше, що знаходиться до нього. Основа слова може складатись з різної кількості морфем. Здебільшого це корінь, який є центральною частиною всього слова і, звісно, також основи. До нього вже може приєднуватись суфікси (один або кілька) та префікс. Вони в свою чергу корегують лексичне значення слова, змінюючи його так, як це потрібно мовцю.
Загалом виконання цього завдання є досить простим: виділити частину слова, яка не є закінченням, для дитини, яка вже працювала з даною морфемою, легко. Однак, важливою є саме зміна того, на чому зосереджується увага. Завдяки цій вправі учень готується до роботи з основою та тим, що входить до її складу.
Учень/учениця визначає основу; знаходить, визначає закінчення у слові.