Морфемний склад основи слова досить різноманітний. Окрім кореня, який є центром і ядром лексичного значення, а також префіксу, котрий приєднується до кореня і знаходиться перед ним, є також і суфікс – морфема, яка знаходиться між коренем і закінченням. Він ніби закриває основу і знаходиться після кореня. Суфікси впливають як на граматичне, так і, першу чергу, на лексичне значення слова. В українській мові їх є безліч, і час від часу зустрічаються слова, де суфікс більший, ніж корінь, або де суфіксів навіть два, чого не буває, скажімо, з префіксами.
У ході виконання цього завдання дитина знайомиться з даною морфемою і вчиться визначати суфікс. На екрані перед учнем міститься зображення слова – нового для кожного наступного етапу вправи. Школяр наводить курсор або просто торкається пальчиком (в залежності від того, з якого пристрою працюєте) на ту чи іншу частину слова – і вся морфема виділяється іншим кольором. Таким чином, нема необхідності визначати точний склад суфікса, бо те, скільки в ньому літер та які вони, видно відразу. Все, що має знати учень про цю морфему під час виконання даного завдання – це то, що вона знаходиться після кореня. Знайшовши його через вже відомий прийом знаходження спільнокореневого слова, дитина визначить і суфікс. Коли школяр виділить цю морфему, то пройде на новий етап завдання до аналогічного випадку.
Ця вправа дасть учневі певний досвід у роботі із суфіксами і допоможе їй в майбутньому впізнавати їх, не плутаючись в тому, яка літера належить суфікса, а яка – кореню або закінченню.
Учень/учениця визначає префікс, суфікс у ряді слів; знає правила правопису префіксів роз-, без- , з-, с-; утворює нові слова, що належать до тієї самої частини мови за допомогою поданих суфіксів.