Опис завдання
Вправа «Доповнюємо число до 10» допомагає дошкільнятам легко й цікаво подружитися з числами. На екрані дитина бачить певну кількість однакових предметів і має додати стільки ж таких самих, щоб усього вийшло 10. Малюк рахує, порівнює та сам знаходить, скільки ще об’єктів бракує. Таке тренування готує дитину до вивчення математики в школі й формує розуміння складу числа.
Завдання побудоване у формі гри: яскраві зображення, прості інструкції, зручне керування мишкою. Дитина натискає на потрібні предмети, уважно рахує й одразу бачить результат своєї дії. Якщо раптом відповідь неправильна, вправа підказує правильний варіант, а потім пропонує новий приклад. Так малюк вчиться не боятися помилок і сприймати їх як можливість навчитися чомусь новому.
Під час виконання завдання дитина розвиває не лише навички лічби до 10, а й логічне мислення, увагу та вміння зосереджуватися. Кожен новий приклад має іншу кількість предметів і знову вимагає доповнити їх до 10. Це підтримує інтерес, не дає занудьгувати та поступово ускладнює завдання, зберігаючи при цьому комфортний для дошкільнят темп.
- Для дітей: можливість у грі навчитися рахувати до 10 та розуміти, з яких чисел може складатися десятка.
- Для батьків: зручний інструмент для спільних занять, який показує, як дитина мислить і чи вміє вона доповнювати кількість до заданого числа.
- Для вчителів: наочна вправа для закріплення матеріалу з лічби, розвитку навичок додавання та підготовки до подальших математичних тем.
Регулярне виконання цієї вправи допомагає дитині впевнено орієнтуватися в числах до 10, швидко знаходити, скільки ще потрібно додати, та краще розуміти дію додавання. Така ігрова практика стане надійним фундаментом для подальшого вивчення математики в початковій школі й подарує малюку відчуття успіху від кожного правильно виконаного завдання.
Пов'язані стандарти
Учень/учениця: лічить до 100 одиницями і десятками.
Учень/учениця: лічить вперед, починаючи з заданого числа в межах відомої послідовності (замість того, щоб почати з 1).
Учень/учениця: записує числа від 0 до 20; визначає кількість предметів у вигляді числа від 0-20 (де 0 позначає відсутність будь-яких об'єктів).
Учень/учениця: розуміє, що назва останнього числа показує кількість об'єктів, що підлягають рахунку, а кількість об'єктів однакова, незалежно від їх розташування або порядку, в якому вони були підраховані.
Учень/учениця: відповідає на питання «скільки?» у заданому напрямку лічби. Питання про 20 об'єктів, розташованих в лінію, прямокутну рамку або коло, або про 10 об'єктів в розсіяною конфігурацією; лічба від 1-20, лічба розкиданих об'єктів.
Учень/учениця: розуміє операції додавання і віднімання об'єктів, пальців, уявних образів, малюнків, звуків (наприклад, ударів), розігруючи ситуації, словесні пояснення, вирази або рівняння.
Учень/учениця: виконує арифметичні дії на додавання і віднімання в межах 10, наприклад, за допомогою предметів чи малюнків, щоб уявляти завдання.
Учень/учениця: знає назви чисел у межах 10; визначає кількість елементів у групі; співвідносить її з відповідним числом; впізнає цифри, якими позначаються відповідні числа; називає числа в прямому і зворотному порядку у межах 10; лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично); відповідає на запитання: «Скільки елементів в групі?» і «Котрим за порядком є певний елемент групи у заданому напрямку лічби?» у процесі виконання практичних вправ; визначає порядкові відношення – розташування об’єктів, чисел відносно вказаного («стоїть перед», «стоїть після», «стоїть між»; «попереду», «позаду»); порівнює групи об’єктів за кількістю у них елементів способом утворення пар.
Учень/учениця: визначає кількість елементів у групі після: об’єднання груп об’єктів за спільною ознакою; вилучення із групи об’єктів частини елементів, що характеризуються певною ознакою.
Учень/учениця: знає склад чисел від 2 до 10.
Учень/учениця: розуміє конкретний зміст дій додавання та віднімання; обирає малюнок, схему, які ілюструють арифметичні дії додавання і віднімання; знає знаки дій додавання і віднімання; утворює рівності на основі складу числа; знає назви компонентів і результату дій додавання та віднімання; розуміє число нуль як результат віднімання рівних чисел; використовує під час обчислень властивості додавання й віднімання нуля, віднімання рівних чисел.
Учень/учениця: виконує арифметичні дії додавання та віднімання чисел на основі знання складу числа, порядку слідування чисел у натуральному ряді, переставного закону додавання, взаємозв’язку дій додавання і віднімання; застосовує прийом додавання і віднімання чисел частинами; володіє обчислювальною навичкою табличного додавання і віднімання чисел у межах 10; передбачає результат додавання і віднімання (до виконання обчислень), розуміючи, що при додаванні натуральних чисел дістанемо більше число, а при відніманні – менше.
Учень/учениця: утворює числа 11-100 з десятків та одиниць при виконанні практичних вправ (з використанням паличок, намистинок тощо); знає назви чисел 11-100; називає числа від 11 до 100 в прямому і зворотному порядку від будь-якого числа до вказаного; називає попереднє і наступне число до будь-якого числа в межах 100; утворює двоцифрове число додаванням числа 1 до попереднього числа, відніманням числа 1 від наступного числа; читає і записує числа від 1 до 100.
Учень/учениця: додає і віднімає число у межах 10.